Sv: Plagg som dekker ansiktet - "norske" og "utenlandske"
Opprinnelig lagt inn av nokon, her.
Ok, eg er så grunnleggjande ueinig i måten du ser på slike plagg at eg trur ikkje eg kan diskutere dette med deg. Det du etterlyser er ikkjd å "heve" diskusjonen, men å senke den til eit nivå kor ein ikkje ser forskjell på snørr og bart. Men med den definisjonen av maskering som du foreslår er det rimeleg mykje anna og som blir ramma.
Ok, du tillegger meg nok holdninger som jeg ikke har og vet nok ikke hvordan jeg "ser på slike plagg". For ordens skyld, jeg foreslår da slett ingen definisjon av maskering?
Jeg ønsker nettopp å dra det hele vekk fra symbolikken og over på funksjonen. Det er samme for meg om "slike plagg" (ditt uttrykk) er religiøse eller ikke, og folk må få symbolisere hva de vil for meg. Jeg mener derimot at det er ugreit å skjule sin identitet i offentlighet uansett hva man bruker til å skjule den. Og jeg forstår ikke hvorfor ikke man går over til å diskutere maskering i offentlighet i stedet for å diskutere niqab spesifikt. Og jeg forstår ikke hvorfor du mener at niqab/burka ikke er en form for maskering, og hva du mener med "rimelig mye annet og som blir rammet" - hva da?
|