Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du latt håret bli grått?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du latt håret blir grått?
Ja, og eg er under 40 5 4,59%
Ja, og eg er over førti 8 7,34%
Nei. Ikkje enno 53 48,62%
Nei, erru gærne? 43 39,45%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-16, 16:19   #361
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

6-8 veker er i dette tilfellet kor lenge minicoloren sitte.

Det er kun minicolor i produktet, som skal sitte i 6 til 8 uker, men hva er da igjen som gir farge nok til at ettervekst blir synlig?

Gammel 05-10-16, 19:15   #362
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Det er kun minicolor i produktet, som skal sitte i 6 til 8 uker, men hva er da igjen som gir farge nok til at ettervekst blir synlig?

Den forsto eg ikkje

Gammel 06-10-16, 12:23   #363
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har definitivt ettervekst lenge før 6 uker.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 12:39   #364
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Dere med mørkt hår, hva gjør dere for å skjule etterveksten? Tips?
Jeg bruker den sprayen som jeg har vist lengre opp her, i skillen. Men vurderer å stripe inn lysere striper for å få litt effekt.
Men jeg farger jo selv da og er redd for å bruke sånn blekingsmiddel for jeg har jo virkelig ikke peiling på sånt og så er jeg ikke villig til å betale 1800 for striping hos frisør siden jeg må holde fargen i sjakk med farging rundt annenhver uke uansett..

Nå har jeg lest at jeg kan risikere å få rosa/gult/orange/grønt hår. Urk. Hvorfor får man det? Fordi fargene kræsjer? Eller fordi håret er tørt og at det skjer noe med pigmentene? Det er noe med det, og at man kan bruke en blåshampoo/lillashampoo/sølvshampoo.
Herlighet. Jeg skjønner jo at hår er et eget fag og burde jo latt andre tatt seg av dette.

Noen som kan noe om dette som har lyst til å tipse?

Gammel 06-10-16, 12:56   #365
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har definitivt ettervekst lenge før 6 uker.

Me too! Jeg måtte farge hver 3-4 uke.

Nå har jeg ikke farget siden begynnelsen av juli og har ettervekst på 3 cm. Ikke pent, men har bestemt meg for å slutte med farging så da får det bare være sånn. Før brukte jeg en sånn mørk hårfargespray som skjulte ettervekst. Nå bruker jeg ikke noe.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 13:09   #366
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om nøden er stor har eg til og med brukt mascara for å skjule ettervekst som er grå.

Gammel 06-10-16, 13:19   #367
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker stort sett denne:

Denne har nettopp (tror jeg) kommet på markedet og er enda enklere i bruk:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 13:19   #368
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg bruker stort sett denne:

Finns denne i Norge?

Gammel 06-10-16, 13:27   #369
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bra tips. Jeg suger til meg alle råd.

Gammel 06-10-16, 13:32   #370
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Om nøden er stor har eg til og med brukt mascara for å skjule ettervekst som er grå.

Den sprayen som vaskes bort er jo genial da!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 13:44   #371
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Denne er veldig god! Så slipper man sprayen som kan søle på ting.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_8523.JPG (192,6 KB, 22 visninger)
Gammel 06-10-16, 14:18   #372
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kort hår og klipper bort mellom en tredel og halvparten av lengden av håret mitt hver 4-5 uke. Å holde en eventuell farging blir dermed bortimot umulig, en av flere grunner til at jeg har blitt grå.

Gammel 06-10-16, 14:27   #373
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg egentlig ikke om hvordan jeg ser ut på håret. Jeg har laaaangt hår som enten er i flette eller i hestehale. Det har vært meg så lenge jeg kan huske. Men jeg bryr meg jo om hvordan jeg ser ut likevel. Men jeg gjør veldig lite ut av håret, det er liksom ikke så mye å gjøre når det er såpass langt.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 14:31   #374
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg har kort hår og klipper bort mellom en tredel og halvparten av lengden av håret mitt hver 4-5 uke. Å holde en eventuell farging blir dermed bortimot umulig, en av flere grunner til at jeg har blitt grå.

Det er jo like umulig om man har langt hår som vokser fort. Etterveksten kommer jo okke som. Jeg syns det var mye enklere å farge kort hår. Ikke minst ble håret mindre slitt.

Gammel 06-10-16, 15:14   #375
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det er jo like umulig om man har langt hår som vokser fort. Etterveksten kommer jo okke som. Jeg syns det var mye enklere å farge kort hår. Ikke minst ble håret mindre slitt.

Det er klart at etterveksten er like stor uavhengig om man har langt eller kort hår, men jeg syns det er rart når en tredel av håret er ettervekst etter kun kort tid. Når det er sagt, så var den viktigste grunnen til at jeg sluttet å farge at jeg ikke kunne beholde fargen jeg hadde før jeg ble grå. Det er klart veldig bekymringsløst å farge kort hår, all den tid det kun har en levetid på 1-2 måneder.

Gammel 07-10-16, 15:03   #376
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forresten ikke alltid den utgroingsprosessen trenger å være så dum når man har langt hår. Her er et par bilder jeg fant på Pinterest som illustrerer det.

Man kan jo også stripe inn litt mørkere striper mens man lar det gro ut også.

Jeg har av en eller annen merkelig grunn gått og tenkt at jeg måtte vente til jeg ble helt hvitt før jeg lot håret bli naturlig grått. Men jeg er ganske fornøyd med den mørkere gråfargen. Da ser man at jeg faktisk har vært mørk.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 15:27   #377
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg lar håret gro. Jeg er mørk, men begynner å få grå hår. Jeg har stripet det lysere i en periode, da synes ikke det grå. Men for et halvt år siden farget jeg det tilbake til min naturlige nyanse. Siden det har jeg latt det vokse ut og har nå grå hår i etterveksten, men ikke så mye at jeg er "grå".

Personlig liker jeg bedre grått hår enn mørkt farget hår når etterveksten blir grå. Det skal bare noen få mm ettervekst til for at det synes når håret virkelig har blitt grått. Så å farge håret mørkt for å se yngre ut virker mot sin hensikt. Noen ganger misunner jeg de som har blondt hår, for grå hår synes mindre og bleke striper funker bedre. Men, men, sånn er livet og jeg lever veldig godt med mine grå hårstrå som etterhvert kommer til å gjøre med naturlig stålgrå.

Takk for en kul tråd, denne har faktisk vært med å bikke meg i retningen av å la håret gro ut i sin naturlige farge.

En litt artig ting, jeg klippet meg ganske mye denne uken, og har fått mange komplimenter. Også på fargen, som jeg ikke har gjort noe som helst med. En annen positiv effekt, det tok bare 45 min hos frisøren.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 17:09   #378
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn er min plan for alderdommen:

Men det tar nok lang tid før jeg er der, jeg har ca 50 hvite hårstrå foreløbig.

Gammel 07-10-16, 17:15   #379
Nå også i farger

Standard

LaBanga: Enig i det! Bildene du viser var fint!

Problemet mitt er at jeg har farget hår, noe naturlig hår (som er lysere enn det som er farget), noe veldig solbleket og noe grått. Det er liksom skikkelig blanding som ikke ser pent ut! Men det er bare å holde ut, det blir nok bra.

Gammel 07-10-16, 17:19   #380
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i at de bildene la Bange viser var fine, ikke minst fordi modellene var sånn ca. 30 år og silkeglatte i huden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.