Sv: Hva synes du er lettest å bidra med?
Jeg syntes ikke det var så lett å helt se hva du spurte om; du formulerte spørsmålet ganske generelt, men så refererte du til en annen tråd, og jeg vet ikke hvilken, og jeg fikk følelsen av at det egentlig var situasjoner beskrevet i den tråden du tenkte på.
Hvis det er snakk om, ganske konkret, om jeg synes det er lettest å bake en kake til kakelotteri på skolen selv eller å be noen andre om å gjøre det, så synes jeg det er lettest å bake en kake selv. Jeg melder meg oftest til å bake kake i ymse sammenhenger, for det synes jeg er ganske lett å gjøre, og da slipper jeg andre ting. Hvis det er snakk om andre typer oppgaver, kan det hende jeg vil foretrekke å be andre om å gjøre det fremfor å gjøre det selv. (Mest sannsynlig vil jeg gjøre det ved å tilby meg å bake en kake i stedet. ) For eksempel har jeg ikke bil, så hvis noe eller noen skal fraktes, vil jeg heller be noen med bil om å gjøre det enn å leie bil og gjøre det selv. Og det finnes sikkert oppgaver jeg vil mistrives såpass med å gjøre at jeg vil synes det er enklere å be en av de andre foreldrene i klassen om å gjøre det, selv om jeg ikke i farten kommer på hva det skal være.