Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 1003-2000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-16, 12:22   #1
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ja, for all del - jeg er enig i at han trengte å bli satt litt på plass, men kanskje ikke rett etter at han hadde turt å si høyt at han er interessert i en gutt, selvom han ikke var så grei når han sa det?

Men det er jo greia som jeg syntes var så fin, at selv om Eskild er en "erfaren" homofil som vet at Isak har det vanskelig akkurat nå, så blir han likevel såret når Isak setter han i en bås, og ikke ser han for det han er.
Og da blir man jo litt streng og kanskje litt urettferdig, også får vi etterhvert se hvordan det går.

Najade er ikke aktiv  
Gammel 04-11-16, 14:34   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Men det er jo greia som jeg syntes var så fin, at selv om Eskild er en "erfaren" homofil som vet at Isak har det vanskelig akkurat nå, så blir han likevel såret når Isak setter han i en bås, og ikke ser han for det han er.
Og da blir man jo litt streng og kanskje litt urettferdig, også får vi etterhvert se hvordan det går.

Jepp. Og Eskild har jo nettopp vært grei veldig lenge - han har gitt Isak masse rom til å finne ut av ting sjøl; han har visst, men ikke pusha ham. Han snakker om at han har god gaydar, men uten å konfrontere Isak, og han møter ham fint når han først betror seg - til han blir såra, og da sier han fra. Han krever ikke at Isak skal identifisere seg med stereotypen, bare at han aksepterer at også homofile er forskjellige, og at han ser at de mer feminine mennene Isak vil ta avstand fra faktisk har kjempa hans kamp - før ham og for ham. Og at det fortjener respekt. Jeg synes han hadde all rett til å si fra, og jeg tror det vil være mye vanskeligere for Isak å stå fram, hvis han hele tida føler at han må ta avstand fra HomsenTM. Han må akseptere først, både hvordan andre lever ut sin legning, og seg sjøl. Sånn sett gjør Eskild Isak en tjeneste ved å si fra.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.