|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Arve sko/støvlerJeg har lest/hørt/blitt anbefalt at barn ikke skal arve sko som er tydelig slitt/brukt. Dette fordi sålene tilpasser seg barnets føtter, og derfor kan være skadelig for fotstillingen for de søte små.
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Arve sko/støvler
Signerer hvert ord.
|
|
|
|
#4 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Arve sko/støvlerHverdagskoene blir jo så slitt, så det er håpløst.
|
|
|
#5 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg signerer også.
|
|
|
|
#6 |
|
En som trener
|
Sv: Arve sko/støvlerOk, tusen takk for svar. Greit at alle virker samstemte. Da sparer jeg de nesten ubrukte gummistøvlene til lillesøster og kaster de utslitte vinterstøvlene som er brukt nesten hver dag i vinter. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Vi også |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Arve sko/støvlerJa, så har det litt med alder å gjøre også, hverdagssko fra en ettåring som knapt har rukket å bruke skoene er noe annet enn å arve vintersko fra en firåring.
|
|
|
#10 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slenger med med i rekken som signerer Observatøren
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Sånn gjør vi det også. De må bestandig ha to par gummistøvler, så det ene paret som ikke står i barnehagen fast blir lite brukt. Da bare bytter jeg ut en litt tykk ekstra såle jeg har inne når nestemann kommer i den størrelsen. Joggesko og vintersko som er en del brukt, men fortsatt greie, tar jeg vare på etter største tulla. For da har jeg reservesko ved kriser til neste tulla. Da trenger vi ikke ha fullt så mye par til henne. Vi kjøper bestandig dagligsko nye. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: Arve sko/støvlerJeg har ikke brukt arvede sko i det hele tatt. Har et vagt minne om en fysioterapeut og noe med rygg- og hofteproblemer. Husker ikke helt sammenhengen, men det var såpass alvorlig at jeg har unlatt å bruke arvet fottøy i etterkant. Det av Veslas skotøy som ikke er utslitt har jeg gitt til barnehagen. De bruker det til utlån dersom noen har glemt noe eller blitt våte.
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Sv: Arve sko/støvlerJeg har latt guttene arve sko etter hverandre, men bare de som er lite brukt og ikke synlig formet. Det gjelder mest pensko, enkelte par vintersko eller andre som av en eller annen grunn har blitt lite brukt. Jeg syns dette med at det skal være så skadelig med sko som andre har hatt på foten virker noe overdrevet, og tror det henger igjen fra den tiden folk hadde ett par sko som ble brukt til det nesten ikke hang sammen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ctrl+z
|
Høres veldig fornuftig ut!
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Arve sko/støvlerJeg syns det blir litt overflodskvalmt å kaste flotte og nesten nye Goretex-sko til nærmere 1000 kroner, eller pensko som har vært på foten fire-fem ganger. Og jeg kan vel snart si "det gikk bra med meg" |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Arve sko/støvlerAbsolutt helt enig med Maximillia her
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Arve sko/støvlerDet er vel ikke så lett å påvise at eventuelle problemer med ryggen kommer at det ene eller det andre, og det kan jo komme på senere i livet også.
|
|
|
#19 |
|
Fortynnet
|
Nei, det er klart, det skal mye til at man kan påvise noen direkte sammenheng. Det er vel først og fremst føttene det har vært snakk om, at den blir formet feil osv. og det kan man vel igrunnen se isåfall? Jeg har for eksempel hatt masse ryggproblemer, og som eldste barn arvet jeg aldri sko. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kjernesnill
|
Akkurat sånn tenker jeg også. Vi kommer til å la lillebror arve enkelte sko/støvler som ikke er videre slitt. Penskoene sender vi til kusinene.
|
![]() |
|
|