Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kjøpekalender til 12-åring?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-16, 23:56   #1
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøpekalender til 12-åring?

12-åringen (jente) har vokst fra Lego-kalender og syns ikkje at Panduro-kalenderen var så stas i fjor. Forskerfabrikken sin er utsolgt...
Nokon som har eit tips til ein anna kjøpekalender som passar til ein 12-åring?
Pakkekalender er uaktuelt både på grunn av tida det tar å ordne og for å unngå at dei to yngste begynner å sutre om urettferdighet. Dei får Lego-kalender og Minions kalender.

Gammel 13-11-16, 23:59   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpekalender til 12-åring?

Glitter har tre ulike kalendere, to av dem passer for den alderen. 300kr. Den ene har endel strikk, neglelakk og dilldall, den andre har smykker. Jeg har kjøpt begge og skal fordele lukene mellom mine to jenter (9 og 11 år). Den tredje var mer rosa og barnslig.

Gammel 14-11-16, 00:05   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Min elleveåring ønsket seg enten fra Vita eller Bodyshop. Hun har fått førstnevnte, men vet ikke hvor bra den er, det gjenstår å se.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-16, 00:20   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Kicks har. Den skal 13-åringen ha.

I fjor endte jeg med å kjøpe ca 12 småting på L'Occitane. Annenhver dag fikk hun en av de i en fin boks fra samme sted som jeg gjenbrukte. De andre dagene fikk hun sjokolade. Tok meg 20 min hele greia, så absolutt et alternativ hvis man ønsker seg sånt.

Bor dere i Oslo så pleier sjokoladebutikken på Østbanehallen å ha mange ulike sjokolade- og godterikalendere. Det valgte mellomste i fjor.

Gammel 14-11-16, 00:26   #5
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Min 10-åring ville først ha Lego Friends kalender helt til noen sa deg var kjedelig så hun har da fått Glitter sin til 300 kr. Den det står Kids på er type Helle Kitty spenner og lignende så hun valgte beauty (tror jeg) med smykker og litt neglelakk.
Glitter har tre ulike kalendere og siste er bare smykker, type øredobber.

Gammel 14-11-16, 10:55   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min på snart 12 foreslo at hun kunne få et sett med skikkelige tegnesaker. Har derfor kjøpt et sett Derwent fargeblyanter på Clas Olsen, skrin med 24 farger. Så får hun skrinet første dagen sammen med en blyant hver dag.

Gammel 14-11-16, 10:57   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa (snart 12 år) er klar på at hun hadde ønsket seg lakriskalender (fra Johan Bülow) hvis hun ikke hadde fått pakkekalender. Men det forutsetter jo at man liker lakris.

Jeg har lakriskalender selv.

Eller ville hun nok likt en av kalenderne fra Glitter også, men min datter er ganske jålete av seg.

Gammel 14-11-16, 11:34   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Snuppa (snart 12 år) er klar på at hun hadde ønsket seg lakriskalender (fra Johan Bülow) hvis hun ikke hadde fått pakkekalender. Men det forutsetter jo at man liker lakris.

Jeg har lakriskalender selv.

Eller ville hun nok likt en av kalenderne fra Glitter også, men min datter er ganske jålete av seg.

Hvor får man tak i lakriskalender?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-16, 11:35   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvor får man tak i lakriskalender?

I kjelleren på Steen & Strøm. Men du må skynde deg. I fjor ble de utsolgt lenge før 1. desember. Jeg kjøpte min i oktober for å sikre meg.

Gammel 14-11-16, 12:26   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kjelleren på Steen & Strøm. Men du må skynde deg. I fjor ble de utsolgt lenge før 1. desember. Jeg kjøpte min i oktober for å sikre meg.

Ok, takk!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 00:27   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde tenkt å begynne på pakkehælvete snart - men denne kalenderen fra Glitter ser ut til å være midt i blinken for jentungen på 7. Men hva i huleste finner jeg på til gutta på hhv 7 og 10? Legokalender er bare sooo 2009-2015

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 08:51   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Men hva i huleste finner jeg på til gutta på hhv 7 og 10? Legokalender er bare sooo 2009-2015

Jeg har en sønn på 9, og synes det der er vanskelig. Jeg har diskutert litt med knerten og vi har blitt enige om at han får pakkekalender, men at det 6 dager i uka kommer til å være en sjokoladebit i kalenderen. Den siste dagen kommer det til å være en litt større pakke som han faktisk ønsker seg - type skylanderfigur, pokemonkort, spill til iPaden. Han får også ta del i de aktivitetene som snuppa får i sin kalender - julefilm på tv, pepperkakebaking, pynte pepperkakehus, lage colakaker osv. (Dette er aktiviteter mine unger har etterspurt å ha i kalenderen altså, men aktiviteten skjer samme dag som den kommer.)

Gammel 16-11-16, 10:50   #13
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Hadde tenkt å begynne på pakkehælvete snart - men denne kalenderen fra Glitter ser ut til å være midt i blinken for jentungen på 7. Men hva i huleste finner jeg på til gutta på hhv 7 og 10? Legokalender er bare sooo 2009-2015

Min er overlykkelig for Star Wars legokalender. Det finnes noe fotball-greier, men jeg frykter det bare er ræl.

Gammel 16-11-16, 10:55   #14
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Min fikk i fjor en billig Flax-kalender og resten i cash på julaften. Det syns både hun og jeg var en god deal.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 10:57   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

11-åringen ville ha Flax-kalender i fjor, og det ville han i år også.

Gammel 16-11-16, 10:58   #16
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for tips!
Ser ut til at vi ender opp med Glitter-kalender med smykker og armband. Ser at det også er litt øyredobbar der, og ho har ikkje hol i øyrene endå... Men dei kan ho eventuelt gi vekk i julepresang til ei veninne.

Håpar berre dei ikkje er utsolgt på den lokale Glitter-butikken....Skal sjekke i dag.

Gammel 16-11-16, 11:09   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hva med en fra Essie eller Maybelline? Tilbud på Blush ser jeg så da skal jeg jammen slå til og kjøpe den fra Babor selv.
https://www.blush.no/search?q=kalender

Gammel 16-11-16, 11:23   #18
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor mye betalte du for den?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 11:37   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hvor mye betalte du for den?

Mener det var 450 kroner.

Jeg synes uansett det er verdt det. Lakrisen er knallgod og den gleden jeg opplever er ubetalelig.

Gammel 16-11-16, 11:48   #20
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har dere sett kalenderen fra Pascal? Jeg er litt fristet men tenker at huden har bedre av litt godis enn de kaloriene inn i kroppen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.