|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?
Helt enig.
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Det er typisk noe som følger med skapet, ja. Hadde jeg overtatt bolig hvor innmaten var tatt ut ville jeg nok etterlyst dette fra megler.
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Okay, da tipper jeg regelen sier at det skal stå.
![]() |
#6 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Kan informere om at det er svært dyrt å dra på Ikea og kjøpe innmat til skyvedørsgarderobe.
![]() |
#7 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Det som er skrudd fast skal følge boligen. I en skyvedørsgarderobe betyr det at dere kan ta med kurver som står i gulvstativ, ikke kurver som er festet til veggskinner.
![]() |
#8 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?En grei regel er at må man ta frem skrujern km man ikke ta det med. Med noen få unntak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Det er ikke så enkelt: Garderobeskap, selv om de er løse, skal følge eiendommen om ikke annet er oppgitt. Så innmaten i et fastmontert garderobeskap hadde ikke jeg gjort til en krangel i allefall.
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
Det er jo veldig rart (og stivbeint) å ta med kurvene? De fås kun kjøpt med stativ, da ville jeg regnet det som fastmontert.
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
Kurver fås ikke bare kjøpt med stativ, nei.
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Elfa selger stativene og kurvene hver for seg, i hvert fall. Null problem å kjøpe bare det ene eller bare det andre.
![]() |
#15 |
heimføing
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Er det noe regler og lover du kan slå opp i? Da jeg solgte ifjor mente både jeg og megler at oppvaskmaskinen min skulle følge leiligheta. Ikke helintegrert, men står i kjøkkeninnredningen med sokkel foran. Megler på leiligheta jeg kjøpte mente at samme maskin her ikke fulgte med, men jeg gidda ikke si noe på det siden han som solgte bare skulle ha 1000 for den og kjøl/frys som ikke følger med. Så meglere kan ha ulik oppfatning av ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Ja, det finnes regler. Det er bare å Google. De ligger ved enhver salgsoppgave og der står det at garderobeskap skal følge med, uansett om det er fastmontert eller ikke. Det er normalt å definere innmaten i skapet som en del av det. Man står selvsagt fritt til å gjøre egne avtaler med kjøper/selger.
![]() |
#18 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Jeg ville forventet at innmaten i skap fulgte med, altså. Men- jeg har jo opplevd å ta over et hus der absolutt alt av lamper var skrudd ned fra tak og vegger og tatt med til ny bolig. Sjarmerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Vi overtok en gang en leilighet der all innmat i skyvedørsgarderobe var fjernet, og både selger og megler sa at dette var iht reglene. Vi tok det som god fisk, men ble dyrt å kjøpe nytt ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Jeg ville heller hørt med megler hva som er vanlig. Spør man kjøper, vil de vel alltid ha. Tror nok at det hører med. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|