|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Jeg ville sagt at det følger med. Et sted vi kjøpte var panelovner skrudd ned ... Og her vi bor nå var alle hyllene i boden borte. Bodhyllene er sikkert innafor å ta med for man ta jo med bokhyller, men jeg ble litt paff likevel. Vi lot være stå igjen der vi flyttet fra.
![]() |
#22 |
villende
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Her er standardlisten for hva som følger med ved salg. I utgangspunktet er det bare løse garderobeskap, skyvedører (som gjerne er fastmontert) og fastmonterte hyller og knagger som følger med. Hvilket i praksis betyr at hvis inventaret ikke er fastmontert, så følger det ikke med. Det vanligste med Elfa-inventar er vel at det ikke er fastmontert. Vårt var i alle fall ikke det. Og vi har to ganger overtatt skyvedørsgarderober som har vært helt tømt for inventar, uten at vi har reagert på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Jeg ville forventet at det fulgte med, så fremt det ikke stod spesifisert i prospektet at selger ønsker å ta den med, og siden jeg har en venninne som har opplevd å overta en leilighet som var fullstendig ribbet ville jeg også sjekket det ved overtagelse.
![]() |
#24 |
villende
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Jeg syns for øvrig det er mye synsing i denne tråden. Sist redigert av Gaia : 21-11-16 kl 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Jeg tolker garderobeskapgreia annerledes enn deg, Gaia. Jeg synser ikke. Jeg syns det er innlysende at innmaten i et skap er en del av skapet, og dermed regnes innunder det som står om skap. Hadde innmaten ikke vært regnet med skal det i såfall stå "skapdører".
![]() |
#26 |
villende
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Skapene kan ikke tas med, selv om de er løse. Innmaten i skyvedørsgarderober kan tas med, forutsatt at det ikke er montert fast. Det er en grunn til at det står "fastmonterte hyller og knagger". Alternativt hadde det stått at garderobeskap med inventar, uansett om det er løst eller ikke, fulgte med. (Og dette har jeg nettopp sjekket, bare så det er sagt.) Og det er tydeligvis behov for ytterligere presisering av dette, siden det tolkes forskjellig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Jeg ville forventet at den innmaten som er der på visning også er der ved overtagelse. Det vil si at hvis dere har mye ekstra innmat i skapet som dere tenker dere vil ha med videre er det greit å ta det ut før visning og så ta de med videre til neste bolig. F.eks. er det stor prisforskjell på kurver. Hvis dere har de som er dyrest kan dere bytte ut med rimeligere allerede nå og la dem følge boligen.
![]() |
#29 |
heimføing
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Artig diskusjon. Hva hvis den store skyvedørsgarderoben i gangen heter "bod" på plantegningen? Da er det jo ikke et garderobeskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
villende
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Det er jeg enig med deg i, Tally. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Denne problemstillingen kan enkelt løses ved å være tydelig i salgsoppgaven/prospektet. Vi skrev noe slikt som "Ingen lamper eller hyller medfølger boligen. Unntak er lamper på kjøkkenet og soverom 1, samt hyller på badet og i gangen." Siden vi solgte til ekstremt vanskelige folk, så sparte det oss for en masse bråk ved overtagelse, all den tid vi hadde tatt med oss alle designerhyllene og -lampene våre. Hvis man skriver "Hvitevarer medfølger ikke", så gjør de ikke det, uansett hva som står i den listen over." |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Jeg tenkte jo litt at de som flyttet inn visst jo ikke hva som var inni skyvedørsgarderoben da det var visning.
![]() |
#37 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?
Det er klart de kunne visst. Det er da helt vanlig å kikke inn i skapene når man er på visning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Jupp. Vi ville også ha kjøleskapet vårt, og skrev det tydelig i prospektet. Jeg glemte å bytte ut en lampe, men det ordnet seg med kjøperne. Det var ingen dyr sak, bare affeksjonsverdi. Hadde de kranglet på det hadde de fått den.
![]() |
#39 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Joda - man titter vel i skap. (riskikosport om man tenker på våre skap, men dog...)
![]() |
#40 |
heimføing
|
![]() Sv: Flyttespørsmål: innmaten i skyvedørsgarderoben?Og jeg fikk spørsmål fra kjøper om noen hyller og veggskap på bad og soverom, hun ville gjerne ha dem. Jeg anså det som selvsagt at de skulle følge med leiligheta, så det løste seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|