Sv: Hvem kjøper du julegaver til?
Svarer for meg og mannen felles, for vi gir stort sett felles gaver, bortsett fra til hverandre.
Hverandre og ungene
Mine og hans foreldre
Min stefar
Mine to søstre, mannens søster og bror
Svogere på begge sider (dvs noen ganger får disse felles med søstrene, andre ganger hver for seg, avhengig av hvilke gaver vi finner på. Mannens bror er singel, så ingen svigerinne der).
Nevøer og nieser på begge sider, sju til sammen
Ett vennepar med to barn
Julehilsen, av typen konfekteske e.l. til vaskehjelp og leieboere.
Min stemor og mannens mormor gikk bort i løpet av året som gikk, så i år har vi to personer mindre å gi gave til.
Ungene får kjøpe til sine nærmeste venner. Det er litt komplisert med 11-åringen som i grunn ikke har hatt noen "nærmeste venner", men en stor venneflokk der det varierer hvem som er nærmest omtrent fra uke til uke. Men det dreier seg pt om ca fem jenter det ikke kan gjøres forskjell på, en nær venninne utenfor skolen, og eventuell kjæreste, når hun har noen. Hun skal også få kjøpe en liten ting til fadderbarnet i førsteklasse, for det fikk hun fra sin fadder da hun selv gikk i første, og jeg husker fortsatt hvor stor stas det var, selv om det bare var snakk om en liten sukkertøyeske med Hello Kitty på.
Lillebroren har to bestekompiser han gir til, og lillesøstra har to-tre nære venninner det er naturlig å gi til.
Ungene gir ellers til hverandre, og til oss foreldrene (jeg hjelper dem med å kjøpe til faren og omvendt). Til besteforeldre etc gir de gjerne noe de har laget på skolen.
Mannen har et fadderbarn han kjøper til, bare fra seg, og en mindre gave til fadderbarnets bror. Han gir også til sin beste barndomsvenn (faren til dette fadderbarnet), og muligens en vinflaske til denne vennens eks (som etter hvert har blitt en god venninne).
Sist redigert av My : 07-12-16 kl 17:49.
|