|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?
Dette virker kanskje som om det er tatt ut av en sci-fi-film, men vi har fått beskjed om at vi ikke har lov til å kontakte politikere. Ikke i akkurat denne saken, men det er en beskjed som har gått ut på generelt grunnlag. Alle slike henvendelser skal gå tjenestevei. Ingen skal sende e-post til en politiker. Det høres sykt ut, men sånn er det faktisk. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Nja, det er jo ikke psyko, det er helt vanlig å måtte gå tjenestevei om forhold som gjelder egen jobb. Sånn er min jobb også. Men fagforeningen kan jo gjøre som de vil. Man kan jo også være sleip og sende en anonym mail, for å reise problemstillingen.
|
|
|
#123 |
|
En, av to-tre
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Jeg satser på at fagforeningene gjør jobben for meg. For meg er det en prinsippsak, og absolutt ikke viktig nok til at jeg går til politikerne med den - bare så det er sagt. Det er ganske mye jeg ville sagt til en politiker før jeg kom trekkende med bekymringer for min iPhone... |
|
|
|
|
|
#124 |
|
heimføing
|
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Jeg går ut fra at man kan sende mail til hvem man vil fra sin private mail, men at arbeidsgiver helt riktig kan sette begrensninger for bruk av jobbmail. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Tenker det er naturlig å ta ting tjenestevei så langt det går, eventuelt med bistand av tillitsvalgt og Arbeidstilsynet (verneombud, der det er naturlig) og ikke til media, politikere eller andre så lenge de ordinære mulighetene ikke er brukt.Det er vel tillitsvalgtrepresentasjon i et eller annet politisk oppnevnt administrasjonsutvalg, slik at de tillitsvalgte har en mulighet til å legge det fram politisk. Da tenker jeg den veien bør brukes, og ikke private sidespor. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Er frisk!
|
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?https://www.nrk.no/sorlandet/elever-...rer-1.13248787
|
|
|
|
#127 |
|
En, av to-tre
Ja? |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Oi og sann. Det er jo et fint argument for å bli kompensert eller få mobil av skolen eller noe annet som er bedre enn dagens private løsning i hvert fall. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Er frisk!
|
Leste du hele? Nederst står det at alle lærere må kompenseres for bruk av mobil til pålogging.
|
|
|
|
#130 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Jeg ser ikke helt problemet. Er det ikke bare å klargjøre med arbeidsgiver at uhell i klasserommet dekkes hvis og om det måtte skje? Altså klargjøre dette ved beskjed om at man må ha med mobilen inn i klasserommet? Hvis dette er noe man grubler på?
|
|
|
#131 |
|
Er frisk!
|
Det er jo forsøkt klarlagt, men arbeidsgiver vil verken det ene eller det andre av det du foreslår.
|
|
|
|
#132 |
|
Ah. Jeg skjønner.
|
|
|
#133 |
|
Er frisk!
|
Ja, jeg bruker privat mobil på jobb stadig vekk, på turer og lignende uten å mukke jeg altså. Men synes det er litt rart at ikke jobben betaler hvis en elev ødelegger den, det gjør jeg.
Sist redigert av oslo78 : 28-11-16 kl 21:29. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Dette syns jeg blir for dumt. Skal vi ikke kunne problematisere noe fordi det for eksempel er viktigere å diskutere hvordan vi kan få legemiddelindustrien til å lage medisiner for verdens fattige?
|
|
|
#135 |
|
Ingen som har påstått at ikke du kan det! Men innenfor dette ligger jo andre vinklinger i samme diskusjon. Det blir for dumt dersom det skal bestemmes at noen innspill ikke kan være med... Just sayin'
|
|
|
#136 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Lille_Meg, vi kan definitivt diskutere hvorvidt man kan legge på en kommersiell bransje som allerede gjør veldig mye gratis for verdens fattigste, at de skal være ansvarlig for å redde verden, eller om det er samfunnets og politikernes jobb, men det bør i tilfelle være basert på fakta og ikke en innsamlingsaksjon for en organisasjon. #fixpharmamybutt
|
|
|
#137 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Jeg har med pepperkaker til klassen min i dag. Kjøpt, betalt og bakt selv. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Er frisk!
|
Pepperkaker innkjøpt her også! Og adventsstake fordi den vi har på skolen har blitt ødelagt. Forskjellen er jo at ingen har sagt at jeg må dette.
|
|
|
|
#139 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Jeg har nettopp vippset penger til læreren for pepperkakekjøp til julekalender, fra foreldrekassen.
|
|
|
#140 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?Spurte læreren om penger for dette? :intrisert: |
|
|
|
![]() |
|
|