|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Om barns personvern på nettMen det var det jeg lurte på i utgangspunktet: Er det bloggerne på det nivået som Pøbel nevner vi er bekymret for i forhold til barns personvern (for det er det jo i så fall all grunn til), eller snakker vi om den gjengse mor/bestemor som legger ut et barnebilde i ny og ne på SoMe (slik jeg opplever folk flest). Jeg er ikke så bekymret for sistnevnte, må jeg innrømme.
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Om barns personvern på nett
Jeg er heller ikke så veldig bekymret for de som deler med sine få venner, så lenge bildene ikke er helt utafor - det synes jeg er relativt lite problematisk. Men jeg ER bekymret for de store bloggerne. Virkelig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
Og det er jeg enig i. Men da gjelder det jo heller ikke veldig mange. Og de det gjelder er vel heller ikke spesielt mottagelige for bekymringer av denne sorten. Preaching to the choir, i stor grad.
![]() |
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
Tja. Jeg tenker at den kommersielle biten i dette kan reguleres. Barn i blogg har rett på vern i henhold til arbeidsmiljøloven når de faktisk har oppdrag i inntekts erverv. Når mor eller far selger annonseplass, hvordan lønnes barnet som brukes som modell? Hvordan sikrer man at AML overholdes for disse?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|