|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ustabil
|
Sv: Ordførere på 17 og 19 år - Er det ok?Nei, jeg syns ikke det er ok med ordførere som knapt er over fjortis-stadiet. Ordføreren er den øverste politiske lederen i kommunen, og har stort ansvar også for den administrative delen i kommunen. Om de er aldri så fremmelige for alderen så mener jeg at "småripsa" ikke er kvalifiserte for en så omfattende jobb. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Ordførere på 17 og 19 år - Er det ok?Det finnes 16 åringer jeg gjerne kunne hatt som ordfører eller statsminister og 16 åringer som jeg aldri ville hatt i nærheten av politisk makt. Om man passer som ordførerkandidat når man er 17 har med modning og evne til ledelse å gjøre. Om denne eller andre unge mennesker er rede for jobben er faktisk opp til velgerne å avgjøre. Stemmes hun inn så er det fordi folk har ønsket henne i den posisjonen. Stemmes hun ikke inn så er det fordi hun ikke vises tillit fra nok mennesker.
Personlig synes jeg det er flaut at Norge er et av landene i verden med dårligst utdannete politikere.
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero) Sist redigert av Pamina : 29-06-07 kl 15:28. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførere på 17 og 19 år - Er det ok?
Ja, da hjelper det ihvertfall ikke med ordførere på 17 og 19 år…!
|
|
|
#24 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ordførere på 17 og 19 år - Er det ok?Når folk kan stemme kaffekonger og andre brødhuer (les: Søviknes) inn som ordfører, så kan jammen meg en 16 åring også duge.
|
|
|
#25 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ordførere på 17 og 19 år - Er det ok?Folket får til en hver tid de politikerene man fortjener, og klarer man ikke i disse kommunene å fremskaffe eller stemme inn bedre kandidater enn 17- og 19-åringer, ja, så fortjener man heller ikke bedre. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Ordførere på 17 og 19 år - Er det ok?Acsa - du sier i grunn mye av det jeg tenker i denne saken (og på siden, forsåvidt. Faktisk var det første som slo meg at hvis man vil jobbe i FN tror jeg en jussutdannelse er et ypperlig utgangspunkt). |
|
|
|
![]() |
|
|