![]() |
#442 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Har sendt forespørsel. |
![]() |
![]() |
#447 |
Tøff
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Det var en egen tråd som ble laget for dem som ville diskutere mer (les; være komplett besatt av) hvorfor de mener sesong 4 bør vies til Even. Det ble en tråd med dyrking av utseendet til Henrik Holm, og det ble pinlig for meg i alle fall, og helt uten filter. Admin, blant annet Karamell, prøvde å minne om at dette ikke er greit, og da ble (antatt) voksne mennesker plutselig rundt ni år gamle. Au, altså. Jeg blir litt skremt, helt på ånkli, hvor intenst enkelte går opp i dette ...
#448 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jatakk, Karamell! |
![]() |
![]() |
#449 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Hopp GJERNE inn og vær med å banke litt vett i de 11- år gamle sjelene der inne. jeg blir gaaal!
#450 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000For medlemmer: https://www.facebook.com/groups/1118...1279308256814/
#453 |
trøtt
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000
Yes, please.
#454 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg tror dere er lagt til (de jeg kjenner navnene på) eller fått melding på profilsiden dere her på FP nå.
#455 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg synes at det er småmorsomt å følge diskusjonene på disse Facebookgruppene, men tror ikke at jeg kommer til å være noe aktiv der. Jeg vil heller diskutere her inne, om det er greit. |
![]() |
![]() |
#457 |
One of These Days
|
Jeg tror fascinasjonen med sesong 3 er at det er første gang LGBT-kjærlighet er beskrevet som kjærlighet. Ikke for at det burde være noe nytt, men det er i alle fall første gang jeg har sett at det er beskrevet og angrepet på samme måte som heterofil kjærlighet. Selvfølgelig har det med alt rundt, men det er måten det beskrives på. I tillegg gjør real-time-konseptet noe med seeren. Det gjør at seeren ikke bare blir seer, men får føle på ventingen som Isak må gjennom, føle på at han isolerer seg, for det kommer ingen meldinger og ingen oppdateringer. Det tar den tida det tar, rett og slett. Det tror jeg er med på å skape en fascinasjon og gjør at seeren dras mer inn i selve handlingen enn ved å se episodene kun fredager. Jeg tror også at LGBT-temaet gjorde at dette var en serie som tok av utenlands, rett og slett fordi det ikke finnes så himla mange serier som tar LGBT-temaet på alvor og lar det bli en del av det normale. Der synes jeg Skam var utrolig flinke. Og jeg tror det er en annen grunn til at det rører så mange, at det ikke er bipersoner som er LGBT, at det ikke stereotypene med mascara og tights, men det er "ekte" mennesker med flere sider og dybder. Jeg tror kombinasjonen av det, i tillegg til at Skam er en av få serier som toucher temaet, er årsaken til fascinasjonen. Med sesong 1 og 2 var de nyskapende med konseptet real-time, selv om Jenter gjør det samme. Med sesong 3 rørte de mange flere pga selve temaet i tillegg. |
![]() |
![]() |
#459 |
One of These Days
|
Ja, de har vært utrolig flinke med castinga også, det må jeg si. Veldig troverdig spilt, og både Tarjei Sandvik Moe og Henrik Holm har storspilt. Og jeg trodde ikke at Tarjei skulle heve seg så mye som han gjorde. Sesong 1 og 2 er ikke skuespill av så stor klasse som sesong 3 er. Han har vokst, og han er et stort talent jeg regner med vi får se mer av. |
![]() |
![]() |
#460 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Eg vil gjerne vere med, karamell!
|
|