|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterskravling!Jeg priser hver eneste dag uten snø! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Vinterskravling!Også utvandra nordlending på østlandet, og jeg er uendelig glad for hver eneste dag uten snø.
|
|
|
#24 |
|
heimføing
|
Sv: Vinterskravling!Hiver meg på skravletråd. Vinterskravling passer siden snø og frost er kommet også her i Nordens Paris. Endelig kommer selskinnsskoene til sin rett. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Vinterskravling!Jeg kom meg til legen idag etter 13 dager med sykdom. Bronkitt. Fått sykemelding ut uka og stor pose med legemidler, så nå kan det bare gå en vei.
|
|
|
#26 |
|
Eppur si muove.
Sv: Vinterskravling!God bedring Pasta.
|
|
|
#27 |
|
Curlingkone
|
Sv: Vinterskravling!Jeg kaster litt småkvist på lærerkritikkbålet og er sur fordi skolen ikke starter før onsdag. Visstnok pga av planleggingsdager. Helt uten at det er folk på skolen. Så kan jo lærerne kose seg enda en dag med familiene sine, eller to, hva vet vel jeg, mens jeg stresser rundt for å få noen til å passe ungene mine så jeg kanskje har igjen litt ferie til sommeren når lærerne skal kose seg i åtte uker strekk.
|
|
|
#28 |
|
Sv: Vinterskravling!
Hvis de har to dager planleggingsdager så kan det jo hende at de er på seminar. Eller så kanskje de har fri i dag og planleggingsdag i morgen? Jeg har hatt fri i dag, mens andre i kommunen har valgt planlegging i dag. Vi har da lagt den planleggingsdagen dagen etter skoleslutt til sommeren. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Jeg også i grunnen. Men kan godt komme litt på fjellet.
|
|
|
#30 |
|
Curlingkone
|
Men hvorfor? Har lærervenner jeg altså, og vet hvor mye de sitter på kveldstid, så det er ikke det at jeg ikke unner dem fri. Men til og med SFO er stengt i dag.
|
|
|
#31 |
|
|
Jaha? Vi hadde fri i dag og skal ha planleggingsdag i morgen. Hvis du vil grumpfe over lærerne, ha respekt nok til å kjefte på dem som faktisk har lagt opp skoleruta, dette har vi ingen kontroll over i det hele tatt. Og den siste setningen provoserer meg noe så enormt, men jeg har vett nok til å holde kjeft.
|
|
|
#32 |
|
Jeg holder litt inni meg jeg og. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vinterskravling!Planleggingsdag her tror jeg, men åpen SFO i dag i alle fall.
|
|
|
#34 |
|
Hvorfor det er planleggingsdager eller hvorfor jeg har fri i dag? Enkelt svar på begge deler, elevene har 190 skoledager, og da må det legges inn fri her og der. Noen av de dagene som er mer enn 190 dager blir planleggingsdager for lærere, andre blir rett og slett fri. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Eppur si muove.
Sv: Vinterskravling!Her er det skolestart i morgen og SFO hadde planleggingsdag i dag. Det er til sammen 5 planleggingsdager i året, ikke all verden, og jeg regner med de brukes til noe nyttig.
|
|
|
#36 |
|
Curlingkone
|
Sv: Vinterskravling!Har selv fartstid innenfor yrke hvor man er avhengig av planleggingsdager jeg altså. Så det er ikke det jeg er irritert over. Jeg er irritert fordi man får så sykt dårlig info som førsteklasseforelder, og så er jeg irritert fordi jeg må pese noe helt jævlig for å få det til å gå rundt med ferier her hjemme. Og vi har begge sett med besteforeldre rundt oss. Skjønner ikke hvordan folk får det til som ikke har familie rundt seg.
|
|
|
#37 |
|
Sv: Vinterskravling!Nå visste jeg faktisk ikke at 9. klassingen ikke starter før på onsdag, det har vi ikke fått noe beskjed om. Og skoleruta sier i morgen. 5. klassingen starter i morgen, men det hadde vi heller ikke fått noe beskjed om bortsett fra det jeg kunne google meg frem på skoleruta. Godt man har FB-grupper til klassen! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Vinterskravling!Jeg stresser også for å fikse barnepass på planleggingsdager, må jeg bare få si. Kommunens planleggingsdager sammenfaller ofte med fylkets, så det er jo ikke sånn at jeg kan "være hjemme og kose meg" med ungene - jeg skal jo liksom på jobb, da... Det er veldig vanlig at lærerbarn er med på jobb på planleggingsdager, men det er ikke så aktuelt for meg å ta med tre stykker under sju år.
|
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterskravling!Her har gubben brukt hele juleferien sin på å pusse ned 2 trapper. Lakket trapp er ingen spøk og iallefall ikke to. Men nå har vi ehh gubben grunnet siste strøk med kvistlakk/sperregrunn. Har sparklet litt innimellom også. Litt lei støv no.
|
|
![]() |
|
|