Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sognefjorden og Geirangerfjorden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-17, 17:03   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sognefjorden og Geirangerfjorden?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men er veiene type 100-300 meter bratt rett ned i 3-4 timer etter hverandre? Jeg tror det var det som ble for mye. At det stort sett aldri var noen pauser (og at jeg hadde sagt at vi bare skulle kjøre en bit og så opp på motorveien om det ble for ille, men det gikk jo ikke noen vei opp til motorveien. Og så kan man se om man kan kjøre i den retningen så at man ikke alltid er ytterst mot stupet, det gjør det hele bedre, tror jeg.

Nei, ikke i 3-4 timer. Du har en del pauser på små fjelloverganger mellom de ulike fjordarmene, og på diverse ferger. Det er gjerne nedstigningen fra fjell til fjord som er slik du beskriver, og da veksler det jo på om stupet er på høyre eller venstre side, siden vegen snirkler seg i hårnålssvinger. Langs fjordene går veien som regel lavt, langs vannet, og gjennom tunneler. Det kan riktignok være høyt og bratt ned til vannet, men ikke 100-300 meter. Mer som 10-30 meter, og autovern.

Sist redigert av My : 13-01-17 kl 17:13.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.