Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips til 9-åring?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-17, 21:27   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips til 9-åring?

Drar opp denne jeg, vil gjerne ha tips til hva jeg kan lese for min niårige jente. Ikke detektiv/krim, ikke hester (men gjerne hunder), ikke med bilder. Hun likte veldig godt Tonje Glimmerdal og Vaffelhjerte og nå sliter vi med å finne noe som fenger like godt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 23:58   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Drar opp denne jeg, vil gjerne ha tips til hva jeg kan lese for min niårige jente. Ikke detektiv/krim, ikke hester (men gjerne hunder), ikke med bilder. Hun likte veldig godt Tonje Glimmerdal og Vaffelhjerte og nå sliter vi med å finne noe som fenger like godt.

Du leser for henne? Hva med å finne noe av eldre dato? 9-åringen min har vært aldeles fortapt i Anne fra Bjørkely, Den hemmelige hagen, og andre gamle klassikere. Heidi er jo en naturlig oppfølger etter Tonje Glimmerdal, hvis dere ikke har lest den.

Ellers anbefaler jeg "Reserveprinsesse Andersen" av Torun Lian, av nyere bøker. Den er nydelig. Jeg leste den høyt for 9-åringen fordi den praktisk talt handler om bestevenninna hennes.

"Jacob og hunden" var også ei bok som engasjerte begge niåringene mine. De leste den selv, i forbindelse med lesesirkel på skolen, så jeg har ikke lest den selv. Men den ser ut til å være i den sjangeren du er ute etter.

Sist redigert av My : 16-01-17 kl 00:09.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 21:45   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips! Ja, jeg leser for henne, det funker bra for å roe ned før leggetid.

Percy Jackson er nok ikke for henne, nei. Dustedagbøkene leser hun seg gjennom selv nå.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 08:28   #4
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lars er LOL! av Iben Akerlie.

http://www.vg.no/rampelys/bok/litter...ok/a/23860172/

Min snart 10-åring har nettopp lest den og syns den var veldig god!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.