|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Den slår seg av typisk hvis temperaturen går ned mot +5 °C , altså ikke veldig kaldt en gang. Kan det være at et nytt batteri hjelper på dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Det var batteriet det var på min tlf (iPhone). Jeg kjøpte ny og nå går det fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?
Den slo seg også av, altså? Hvor kaldt måtte det være da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Sånn er telefonen til mannen min også. Den slår seg av hvis han er utendørs og den ikke ligger i innerlomma hele tiden. Hvis han bruker den utendørs så skal det ikke mange minuttene til før den slår seg av hvis batterikapasiteten er under 50 %.
![]() |
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Min slår seg også av i tide og utide, tror ikke det trenger å være mindre enn ti plussgrader. Det hjelper litt å skru av wifi og bluetooth, og å ha på battery saving. Jeg har en 5S. Har ikke gjort noe med det - jeg venter på at webshoppen på jobb skal få in sjueren, så bytter jeg telefon i stedet. Tror skifte av batteri er ganske dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Vanlig Iphone problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
anglofil
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Hvilke modell har du? Jeg kan gå ut med fulladet mobil, ta noen få bilder og plutselig er jeg på 37%, noen bilder til og mobilen er død. Jeg har klaget men på eplehuset sier de at dette er et problem på alle modeller utenom den aller siste.
![]() |
#8 |
Har ingen tittel
Det koster 390 kr. inkl batteri og arbeid, så det er jo helt overkommelig.
Det er en iPhone 5c. Den skal holde noen måneder til, kanskje inntil et år, til Google Pixel lanseres i Norge, evt. i nr. 2-versjon. Den sliter når det er kaldere enn 5-10 °C, og når den blir varm igjen og man får den på kan den ha plenty med batteri allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Det samme skjer med min også |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Det du beskriver er helt identisk med slik mannens iPhone oppfører seg. Når den settes i gang igjen innendørs har den plenty av batteri.
![]() |
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Hm, det var veldig sensitivt, synes jeg! Hadde litt av det samme problemet med min 5-er i fjor - da var den to og et halvt år gammel, og kunne finne på å konke ut ved alt fra 3 til 20 minus. Tror jeg ville kostet på meg et nytt batteri, ja.
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Det var jo mye billigere enn jeg trodde! Tror uansett jeg dropper det, siden jeg jeg får ny gjennom jobben uansett. Et par uker til skal jeg overleve. Jeg har ladekabler overalt - på kontoret, i bilen, i alle rom i huset. Så får jeg heller leve med at jeg ikke kan bruke telefonen på tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nå også i farger
Jepp. Samme med min. Kunne ha 60% når jeg satt den i lader igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
En Som Trener
|
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Jeg har slitt med dette problemet noen uker nå. Batteriet går fra 100% når jeg legger meg til 68% 5 timer senere, og jeg har ca 20-21 grader på soverommet altså. Når jeg er ute så kan den skru seg av når den kommer under 30%. Har trodd at dette er et batteriproblem, men så leste jeg nettopp denne artikkelen, og det kan stemme med at jeg oppdaterte telefonen sist. Jeg har iphone 5c. Andre som tror dette kan stemme?
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
![]() |
#17 |
Ferdig!
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Er det iPhone 6 det dreier seg om? Kan det være dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Jeg har en 6'er som oppfører seg på samme måte. Det nye nå er at den slår seg gjerne av inne også.
![]() |
#19 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Trekker frem denne, noen som vet hvor i Oslo man får byttet IPhone 5 batteri raskt I"og rimelig ?
![]() |
#20 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: iPhone som slukker i kjølig vær - nytt batteri?Ikke svar på siste spørsmål, men min datter hadde samme problem. Til slutt slo den seg av selv i romtemperatur. Vi leverte inn mobilen og fikk ny mobil på garantien. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|