Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skrive nynorsk på FP-veke

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-17, 13:15   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrive nynorsk på FP-veke

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Eh. Nei. Det heter hovedmål og sidemål. Det er ingenting i skolesammenheng som heter "norsk og nynorsk" altså. Det er jo ett fag. Faget heter norsk. Der blir man vurdert på hovedmål, sidemål og muntlig. Hovedmål er enten bokmål eller nynorsk, og sidemål det motsatte.

Ja, sorry. Det eg meiner er at for meg, som gikk på skole i Oslo, het faget "Norsk", og mitt sidemål var nynorsk. Det var selvsagt ikkje meininga å mene at bokmål heiter norsk. Men det trur eg at du skjønte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 13:18   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrive nynorsk på FP-veke

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, sorry. Det eg meiner er at for meg, som gikk på skole i Oslo, het faget "Norsk", og mitt sidemål var nynorsk. Det var selvsagt ikkje meininga å mene at bokmål heiter norsk. Men det trur eg at du skjønte.

Ja, det var derfor jeg først knegget. Men når du senere skriver at fagene i skolesammenheng kalles norsk og nynorsk, fremstår det jo som litt provoserende likevel. Fordi det ikke er sant. For alle, uavhengig av hvor de bor, heter faget Norsk.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.