|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#421 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Konfirmant 2017Her har mannen i dag fått ordnet lokale, så da har jeg tenkt å senke skuldrene og ikke tenke mer på konfirmasjonen før i sommer en gang.
|
|
#422 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Konfirmant 2017Da er konfirmanten i gang med undervising og omsider begynner han å bli litt motivert til planlegging. Jeg har også fått to av mine eldste fadderbarn (18 og 16) til å servere, må få tak i en til,må høre med ei venninne om hun har mulighet til å hjelpe til litt. Greit å ha en voksen med erfaring også, var så deilig å slippe å stå på kjøkkenet sist.
|
|
#423 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Vi har brukt Optimalprint, de hadde en del maler og vi bruke en med to bilder på forsiden. Var salg også når vi bestilte.
|
|
#424 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Bunad er under kontroll, mat er bestilt, bord og stoler ordnet og undervisning begynner neste uke. Føkna vil gjerne lage invitasjoner selv, så vi må finne fine og sette i gang. Vi blir vel 23-24, så vi har det hjemme. Det funket for to år siden hvertfall. |
|
|
|
|
#425 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017
Får en link en skal godkjenne sånn jeg har skjønt det? Har lagt inn bestilling i dag, men glemte en siste sjekk med konfirmanten om bildene, så selvfølgelig var jo ikke ene bildet godkjent av de 4 jeg hadde lagt inn som skal på. De setter jo tydeligvis ordrene manuelt, så håper de leser kommentar jeg la på ordren og lastet opp et ekstra bilde før de sender til godkjenning. Eller er det enkelt å redigere noe når du får det til forhåndsvisning om det er noe feil? |
|
|
|
|
#426 |
|
med tunga på styret
Jeg fikk en e-post om at ordren var klar, og da kunne jeg gå inn på Min side og se på den. Der kunne jeg legge inn en beskjed om det var noe jeg ville endre. Så endret de, og jeg fikk den til ny godkjenning. |
|
|
|
|
#427 |
|
Står på egne ben
Takk for svar. Da får vi satse på at de får til å endre det ene bildet. Ble så ivrig i tjenesten at når jeg endelig var ferdig så bare sendte jeg inn, også glemte jeg å spørre om en siste godkjenning av konfirmanten. |
|
|
|
|
#428 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Konfirmant 2017Vi tok mål og bestemte stoffer til bunaden på lørdag - den blir ferdig i tide. Ellers tenker jeg bare av og til på hvordan jeg skal få plass til alle. Det går nok. Og alle må bli sittende ved bordet gjennom festen - kaffe og kaker må også inntas rundt spisebordet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#429 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Damaskservietter er bare så... digg. |
|
|
|
|
#430 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Skal få laget ørti vårruller iløpet av helgen. Godt å få unna noe. Har bestilt innbydelser også.
|
|
|
#432 |
|
Står på egne ben
Sv: Konfirmant 2017Invitasjoner endelig godkjent og satt i produksjon i alle fall. Turte ikke gjøre det fra jobb i dag, for måtte vise henne det endelige resultatet først sånn at konfirmanten garantert var fornøyd. |
|
|
|
|
#433 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Konfirmant 2017Nå har jeg akkurat laget en lukket gruppe på FB for konfirmasjonen. Jeg skal bestille mat, og håper på hjelp med baking - jeg liker ikke å bake.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#434 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Konfirmant 2017Tenker vi er sånn ca i mål så langt, ser ikke helt hva mer jeg kan gjøre før mai nærmer seg. |
|
|
|
|
#435 |
|
Står på egne ben
Sv: Konfirmant 2017Nå vet jeg ikke om noen i Oslo, men jeg har bestilt den største marsipankaka av en lokal hobbybaker. Er så mange flinke hobbybakere som har sitt eget lille firma i tillegg. Mange av disse hobbybakerne er jo rå flinke. Etterlyser du noen tips på FB for eksempel så er det sikkert noen du kjenner som kan anbefale noen. |
|
|
|
|
#436 |
|
med tunga på styret
Jeg brukte kakebiten.no da eldste konfirmerte seg. Kommer nok til å kontakte henne igjen. |
|
|
|
|
#437 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Konfirmant 2017Hvis man bestiller fra hobbybaker, sørg for at det er en anbefalt en. Var nettopp en som plutselig sto uten bryllupskake til 80 etpar dager før. Hjelper lite å få igjen depositumet, lizm. |
|
|
|
|
#438 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Konfirmant 2017Ja, og få gjerne anbefalinger som går på mer enn utseendet på kaken. Flere av disse hobbybaker-kakene jeg har smakt har ikke vært gode. Fine, men langt i fra gode.
|
|
|
#439 |
|
Men først, kaffe!
Min erfaring også. |
|
|
|
|
#440 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2017Nå har jeg gjort avtale med en damen som skal lage kake. Hun har jobbet hos oss tidligere, og jeg har både sett og smakt kaker hun lager. |
|
|
![]() |
|
|