Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang vei

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-17, 07:35   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnas sportsaktiviteter: Betaling til sjåfør når lang vei

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da jeg spilte volleyball hadde vi prisliste etter hvor langt unna kampen var. Og selv i 1992 betalte vi 50 kroner for den kampen som var lengst unna (nesten en times kjøring, men ingen bompenger).

Jeg synes det er selvfølgelig at man får betalt utgiftene forbundet med turen (minus utgiften for eget barn). Særlig siden det alltid er de samme som ender opp med å kjøre.

Det er ikke alltid slik da. Av de til sammen seks lagene mine tre barn har spilt på, var det kun på et av dem at det alltid var de samme som kjørte. Mye fordi de insisterte selv.

Jeg var for øvrig lagleder for to av lagene og for alle seks lagene var det fast praksis at lagleder fordelte kjøring til kamper. Slik jevnet både tidsbruk og pengebruk seg ut.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 08:13   #2
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det er ikke alltid slik da. Av de til sammen seks lagene mine tre barn har spilt på, var det kun på et av dem at det alltid var de samme som kjørte. Mye fordi de insisterte selv.

Jeg var for øvrig lagleder for to av lagene og for alle seks lagene var det fast praksis at lagleder fordelte kjøring til kamper. Slik jevnet både tidsbruk og pengebruk seg ut.

Sånn er det her også - de som alltid kjører insisterer, og alle foreldrene på laget er gode på å følge opp og bidra. Men klart at når du har et annet barn som skal spille i motsatt ende av fylket, og noen tilbyr seg, så sier man gjerne ja takk.

Alle tre sjåførene til denne helga nektet meg forøvrig å oppfordre til spleiselag.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 09:58   #3
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Sånn er det her også - de som alltid kjører insisterer, og alle foreldrene på laget er gode på å følge opp og bidra. Men klart at når du har et annet barn som skal spille i motsatt ende av fylket, og noen tilbyr seg, så sier man gjerne ja takk.

Alle tre sjåførene til denne helga nektet meg forøvrig å oppfordre til spleiselag.

En enkel løsning er kanskje å oppfordre de som ikke kjører til å bidra ekstra på andre felt - om dere trenger kakebaking eller andre ting.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.