|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
godt brukt
|
Hvilken bilstol til 2-åring?Vi skal ha ny bilstol til lille-mandarin og bestemor over tar den vi har i dag. Hun er 2 år og veier ca 11-12 kilo. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?
man kjøper bakovervendt - og tar med bilen og barnet for å se hvem barnet sitter best i. (og hvem som får plass i bilen i tillegg)
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Vi har Acta Graco Cosmic til vår litt over 2-åring. Og er kjempefornøyde med det setet. Grunnene til at det setet ble valgt var: 1. Det kan festes med topunkssele i midten bak og 2. Vi fikk plass til setet. Om et par års tid må vi kjøpe ny bil.... Og 3. Det er bakovervendt! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Vi har basafe izi kid kombi. Sitter bakovervendt og han stortrives. I dette setet sitter barnet høyt og får god oversikt bakover! Anbefales!!! (stolen kan også snues fremover, men vi velger og la han sitte bakovervendt så lenge som mulig.) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Signerer denne. Mini trives veldig godt i setet, og jeg tror mye av grunnen til det er at hun troner høyt og fint i midten bak. Vi har en Honda CRV, og jeg trodde vi hadde god plass i baksetet - det føles i alle fall sånn når man sitter der. Men HTS-setet tar stor plass, og vi måtte sette det i midten. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Vi har et HTS Izi Combi. Det er vi veldig fornøyd med. Snuppa sitter høyt, fint og bakovervendt.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Følgende råd fikk jeg av en overlege på barneintensiven på Ullevål. Han er spesielt engasjert i barnesikring i bil. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Vil bare anbefale deg og titte litt på tester også. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
godt brukt
|
Det var der jeg fant våre to alternativer: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her går jeg i mot. Disse testene er svært omtalte og man skal ikke stole blindt på disse. Her har de testet babystoler og stoler for store barn om en annen.
|
|
|
|
#13 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Snuppa sa ikke at hun skulle stole blindt på testene, men se på de. Man får som regel en liten pekepinne, før man går i en butikk. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#15 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Jeg kjøpte nytt sete til snuppa nå i våres, hun var da 3 år og 4 mnd. Og nærmet seg 11 kg. og på Cosmic xtp'n som vi hadde måtte "Klacken" over kanten på setet når barnet bikket 11 kg og det var det ikke fysisk plass til i bilen når hun satt bakovervendt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Den testen ville jeg ikke tatt som en pekepinn engang
|
|
|
#17 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Vi har en eller annen Acta stol, og den er veldig god. Vi har hatt den bakovervendt til nå og har nettopp snudd den. (Vi har hatt den helt siden Poden kunne sitte. Poden er nå 2 år)
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 03-07-07 kl 11:17. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
godt brukt
|
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Kirsebær , der sier du noe. Lille-mandarin er veldig lang, så det nok viktig at hun får være med å prøve. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Getting in tune
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror det er meningen at men skal kunne ta av nakkestøtten etterhvert som barnet blir større.
|
![]() |
|
|