Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barn og nøtter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-07, 09:51   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og nøtter

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det anbefales ikke at man gir hele eller deler av nøtter (det inkluderer ikke malte/hakkede med mindre det er snakk om nøtteallergi, såvidt jeg har skjønt) til barn under 5 år pga. faren for å sette det i vrangstrupen (ettersom denne aldersgruppen er mer aktive og har høyere vranstrupesettingsrisiko enn eldre barn og voksne) og dermed inhalere med risiko for alvorlig (kjemisk) lungebetennelse pga. oljen i nøtter og mandler.

Har jeg lest.

Jeg har hørt at man skal vente tre år, fem år var ny for meg. Jeg må innrømme at dattera mi får nøtter ofte, jeg synes det er et bra og sunt mellommåltid, og hun får det også ofte som dessert, sammen med tørket frukt. Hun har aldri satt noe som helst i halsen, men jeg skjønner jo at en gang kan være den første gangen. Men jeg tror ikke jeg slutter å gi henne nøtter... Vanskelig.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.