Sv: Hva ser du som fordeler og ulemper å bo i Bjørvika som voksen (nesten) uten barn?
Det med bygging bør jo nærme seg slutten snart, og jeg er i motsetning til Input vilt begeistret over både Munch og Deichmanske, og syns det blir utrolig staselig når man kan bruke havnepromenaden helt fra Sørenga til Bygdøy!
Jeg anbefaler nesten mer å gå der nå vinterstid og "kjenne" litt på området. Lukke øynene litt og se for seg hvordan det blir. Liker du følelsen av gatene og utsikten? Føles det ok å vandre rundt der? Hvor nær oppleves resten av sentrum og byen for DERE (det er veldig individuelt hvordan man oppfatter sånt, syns jeg).
Jeg liker at det er kort vei over gangbroen til Grønland og dermed Akerselva og den delen av byen, nærheten til Havnepromenaden, at trikken skal gå der og at du er relativt nær t-baneknutepunkt. Hvis du liker Frogner/Majorstua/Bisletdelen av sentrum (som jeg gjør), så er den et godt stykke unna.