Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg trenger en advokat!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-17, 10:20   #26
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger en advokat!

Jeg tenker at hvis det snart er generalforsamling, kan det være en tanke å be om at det legges fram sak om vedlikehold, herunder vinduer, og at det sørges for at det er en kyndig representant fra boligbyggelaget/ OBOS som kan redegjøre for regler knyttet til ansvar og for hvordan en langsiktig vedlikeholdplan for et borettslag bør se ut for å ha en forsvarlig og forutsigbar økonomi i borettslaget.

Hvis du tenker at du ikke kan stole på at det blir gjort, kan du si at hvis styret forbereder vedlikeholdsplanen, så kan du ta ansvar for å få en representant fra boligbyggelaget til å komme og snakke om det jeg nevner over. Det er ikke mye jobb, en epost til styret og en telefon til bbl/obos. Men det må gjøres nå, så man ikke bryter gen fors-fristen. Det er typisk det de vil nekte å ta den opp for.

Fristen for at tilbudet om vinduer skal stå ved lag hadde jeg ikke brydd meg mye om. Det betyr jo ikke at de ikke kan gjøre jobben for den prisen om to måneder. Hvis du er urolig, kan du evt sende dem en epost, og si at du har merket deg innholdet, at det er nødvendig med en avklaring på generalforsamlingen om ansvar og at du kommer tilbake til dem etter møtet.

Problemet da jeg bodde i lag, var at det var mange helt unge eller ganske gamle, og de var lite interessert i langsiktige investeringer, så lenge så de ikke for seg at de skulle bo der.

Ifht generalforsamlingen er jobb nr 1 å få folk til å komme på møtet. Det er ofte labert oppmøte, og da nytter det fint lite etterpå om de som var der besluttet noe man ikke liker. Det er særlig viktig at de som har tenkt å bo lenge kommer, de er mest interessert i langsiktig vedlikehold. Ellers kan man si at det er viktig for de som ikke skal bo der for alltid at vedlikehold skjer på fellesutgiftene, da er bygget i god stand, laget ser helhetlig ut og gir et godt inntrykk og utgiftene fordeles over lang tid.

Det burde være unødvendig med advokat, en for stor investering.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.