Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ønsker hytteerfaringer

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-17, 12:05   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker hytteerfaringer

Køen ut av byen får man uansett hvis man bor i Oslo. Jeg tror veien til Norefjell egentlig er verre, særlig hjemover vet jeg at folk har brukt klart lenger tid hjem enn vi har brukt fra Trysil i de store utfartshelgene. Hjem er det virkelig null problem lenger fra vår side. Men det er klart, det er smart å tenke på hvilken side av byen man har best vei ut av - bor du i Sandvika er det jo fort 30 min lenger enn hvis du bor Økern til Trysil.

Mitt største problem med Norefjell er at det er langt mindre snøsikkert. Hvis det blir noe av denne klimaendringen hadde jeg helt ærlig bekymret meg for hva en hytte er verdt der om 10 år. Trysil har langt flere snødager og langt flere heiser oppe på starten og slutten av året - hvis man tenker alpint.

Jeg synes helt klart man skal tenke over hvor mange helger man har tilgjengelig. Vi har vært bevisste på det, og valgt bort eller i hvert fall ikke oppfordret til aktiviteter med mye helgeturneringer. Våre spiller tennis (og dropper turneringer), svømmer (ikke konkurranse), står alpint og spiller teater. Helgene er hellige så langt det går, og hvis det kommer ting vi ikke kan velge bort, passer vi på å booke opp dem med sosiale aktiviteter.

I snitt får vi vært der annenhver helg fra januar til påske, og noen ekstra dager i vinterferien. Før jul blir det vanligvis bare én helg.

Så ja, den store beslutningen er: 1) hva vil du bruke pengene dine på? og 2) hva vil du bruke tiden din på?

Ikke om du vil eie/langtidsleie hytte eller leie i ny og ne, det er ikke poenget. Vil du ha hytte, eller vil du ha fleksibilitet i tid og penger, og få 2-3 turer til alpinanlegget i året sammen med andre ting?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.