|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?
Hva er egentlig normalvektig? BMI under 25? Og hva er veltrent? Kvalifiserer man som veltrent hvis man trener 3 ganger i uka, litt variert? Og hva med de som er normalvektige og som trener litt, men ikke så mye at det regnes som veltrent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
Normalvektig klassifiseres opp til BMI 25, ja. Noen generiske spesifisering på veltrent har jeg aldri funnet, utover det som går på oksygenopptak som vanlige folk ikke forholder seg til. Min høyst personlige definisjon er å kunne jobbe med moderat høy puls i over 45 min uten å bli helt pumpa, og at pulsen faller raskt igjen når aktiviteten stopper.
![]() |
#4 |
villende
|
Joda, men det er en del andre, mer umiddelbare effekter av trening, som tross alt slår inn med en gang. Jeg trener ikke for å forlenge livet, men for de kortsiktige effektene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?Spammer min egen tråd, kom (tilfeldig) over denne på trening.no. Der sier de også noe om hva som skiller mellom gruppene. (slik at man slipper "hvor lang er en strikk" teorien)
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?Ser ut som om de som har livvidde mellom 90 og 100 cm ikke eksisterer, da
![]() |
#8 |
Leser
|
Ja, jeg gjetter på at de er eksludert fra studien for å få "gode" grupper, og ingen i "gråsonen". Men hvis man har de målene så sier jo ikke artikkelen noe som helst.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?De hadde nå gjort det enkelt for seg selv, sammenlignet normalvekt mot fedmekategori. Uten å egentlig greie å konkludere. Men de har altså sjaltet ut ganske mange.
![]() |
|
|