|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Laktoseintoleranse
Her kan jeg ta feil, kjenner jeg, når jeg tenker meg om. Det kan være at det bare er luftsmerter som gjør vondt. Men, det tok hos oss lang tid før tarmen var helt i form etter at vi endret kostholdet. Noen ganger var det nok for at vi bommet (ikke så at det var melk i ostepop for eksempel), men det tok nok en måned før han var tilbake som den gutten han var før han ble dårlig. Plutselig oppdaget vi at han sang igjen og at han hoppet/danset frem i stedet for å gå. Alt det forsvant med vondtene og det var noe han bedrev med hele tiden tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
can-jur
|
![]() Sv: LaktoseintoleranseHm. Testen er negativ på laktoseintoleransegenet. Magevondten er fortsatt her.
![]() |
![]() |
#23 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LaktoseintoleranseHar han tatt avføringsprøve? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LaktoseintoleranseJeg har et barn med stadig tilbakevendende magevondet. Vi har utelukket cøliaki og laktoseintoleranse. Vi har forsøkt fodmap-kosthold en stund. Jeg er lutt usikker på om det har bedret seg av det eller om hun bare er flinkere til å forstå hva som fungerer og ikke for henne. Hun drikker minimalt med melk og holder seg unna melkebasert grøt og is.
![]() |
#25 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: LaktoseintoleranseJeg tok test for å se og den kom tilbake negativ. Jeg mener selv at magen er ørlite bedre etter at jeg kuttet kraftig på melkedrikkingen, nå er det kun melk i mat og småskvetter i kaffen. Har sluttet å spise yoghurt også, for det blir jeg tydeligvis dårlig i magen av.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Laktoseintoleranse |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
can-jur
|
![]() Sv: Laktoseintoleranse
Han hadde lavt utslag på allergi, men ikke på noe de hadde screenet for. Altså hadde han forhøyet niva av allergiting (
![]() |
![]() |
|
|