Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Vil ha nye musikktips!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-07, 00:00   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha nye musikktips!

Hver sommer graver jeg fram dette albumet av Miriam Makeba. Virkelig herlig

(Kilde: youtube.com)
. Jeg går aldri lei.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 30-06-07 kl 10:32.
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 10:38   #22
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Delerium's Nuages Du Monde fra 2006
Jack Johnson's On and On
Leftfield's Leftism (Knall til trening...)
Rob Thomas sitt soloalbum (Vokalisten fra Matchbox 20)
Rufus Wainwright er verdt å høre på!!!

Gammel 29-06-07, 11:34   #23
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hørt om Mazzy Star? Hvis ikke har du gått glipp av noe.

Mulatu Aztatke? Herlig etiopisk jazz. Er helt forelska...

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 15:56   #24
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det mye som ser spennende ut! Jeg må sjekke de ut når jeg kommer fra ferie.

Tusen, tusen takk!

Gammel 30-06-07, 01:11   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mazzy Star. (ikke akkurat gladmusikk da, men sånn deilig, laid back, melodiøs godmusikk)

Gammel 30-06-07, 11:08   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Men du tror vel ikke at du må tips meg om Waterboys?

MEN - har du hørt liveversjonen av "The Thrill Is Gone/The Healing Has Begun"? Studioversjonen er døll, døll, døll, men liveversjonen fra albumet "The Live Adventures of The Waterboys" er Verdens Mest Sexy Sang.

Gammel 30-06-07, 11:19   #27
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siste albumet til Crowded House, "Time on Earth" virker bra

Gammel 03-07-07, 18:02   #28
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Mazzy Star. (ikke akkurat gladmusikk da, men sånn deilig, laid back, melodiøs godmusikk)

Jeg er ikke akkurat kjent for å like gladmusikk best. Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

MEN - har du hørt liveversjonen av "The Thrill Is Gone/The Healing Has Begun"? Studioversjonen er døll, døll, døll, men liveversjonen fra albumet "The Live Adventures of The Waterboys" er Verdens Mest Sexy Sang.

Nei, det tror jeg ikke. Hvor finner jeg den, da?

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Siste albumet til Crowded House, "Time on Earth" virker bra

Ah, mine gamle helter. Takk!

Gammel 03-07-07, 18:27   #29
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

"The Live Adventures of the Waterboys" er et dobbeltalbum som er vanskelig å få tak i, men jeg klarte å huke det til meg på ebay (etter å ha prøvd å få tak i den sangen på CD i 15 år). Jeg aner ikke om sangen er tilgjengelig for nedlasting noe sted.

Gammel 03-07-07, 18:50   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Type o Negative!

Denne CD´n er tvers igjennom vakker. Grønneberg har tonesatt dikt av Wildenvey.

Gammel 03-07-07, 19:21   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne anbefale Josh Rouse: Nashville. Høyt elsket både av store og små her i huset, og den gir
veldig sommerfølelse for oss ihvertfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 19:37   #32
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Her kommer det stadig nye tips... Kjempeflott! Tusen takk!

Gammel 03-07-07, 23:28   #33
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fish -Kayleigh,
Fish - Sugar Mice
Fish - Lavender...

Nydelig.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 10:20   #34
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Snow Patrol

Kusinen min er sambo med en av gutta. Han er veldig hyggelig så nå liker jeg dem jeg også!

Gammel 05-07-07, 13:36   #35
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Her er mye spennende som jeg bare MÅ sjekke ut!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 17:38   #36
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Har du I'm Wide Awake, It's Morning av Bright Eyes? Det er et kjempebra album, deres beste så langt ( synes jeg).

De kom jo ut med Cassadaga i vår, som også er et bra album, men I'm Wide Awake, It's Morning er bedre.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 22:02   #37
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er temmelig utdatert på musikkfronten for tida, så her blir det mye gammelt. Vet ikke helt hvor kjent eller ukjente de er, men jeg har erfart at mange ikke kjenner disse bandene:

Spain - Blue
Doktor Kosmos - Reportage (men jeg kjenner knapt noen andre som liker det)
Chumawamba - Anarchy
Death cab for cutie - Plans
Grandaddy - The sophtware slump
Interpol - Antics
Goldfrapp - Felt mountain
Bonnie Prince Billy - I see a darkness (et must hvis du liker ikke-gladmusikk. Ah, så vakkert!)

Ellers er jeg glad i Nick Cave, Pj Harvey, Depeche Mode, Travis, Doves, Dandy Warhols, Riccochets og Midnight choir.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 22:15   #38
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SIA - Healing is difficult
Coctau twins
Nick Drake

Og JA - Miriam Makeba er sommermusikken sin det!

Og så liker jeg Aretha Franklin!

Gammel 06-07-07, 07:45   #39
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg er temmelig utdatert på musikkfronten for tida, så her blir det mye gammelt. Vet ikke helt hvor kjent eller ukjente de er, men jeg har erfart at mange ikke kjenner disse bandene:

Spain - Blue
Chumawamba - Anarchy
Death cab for cutie - Plans
Grandaddy - The sophtware slump
Interpol - Antics
Goldfrapp - Felt mountain
Bonnie Prince Billy - I see a darkness (et must hvis du liker ikke-gladmusikk. Ah, så vakkert!)

Ellers er jeg glad i Nick Cave, Pj Harvey, Depeche Mode, Travis, Doves, Dandy Warhols, Riccochets og Midnight choir.

Ja, der har du nevnt flere av mine favoritter. Elsker Nick Cave og PJ Harvey. Nick Caver er noe av det mest stemningsfulle som finnes av musikk. Han kan være utrolig dyp, for plutselig å slå til med humor. Å si at han spiller på mange strenger menes bokstavelig talt.
Kameraten til mannen min og meg spilte trommer i Ricochets for noen år siden, så de har vi natulrig nok hørt mye på. I tillegg er gitaristen musikklærer på skolen til ungene.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 11:15   #40
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

.

JOOOO - Jeg ELSKER Doktor Kosmos! Kjenner formelig lykken strømme gjennom meg av den skramlete rocken.

Selv liker jeg Evas story bedre (CD'en før) De tekstene er helt utrolige altså

Jeg tok forøvrig med meg denne CD'en på en av de første kjøreturene jeg og mannen hadde (typ 4.daten dro vi på ski til Storlien) Jeg var i fyr og flamme for denne MÅTTE han jo bare høre. Vel, han ville iallefall ha meg likevel!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.