Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når blir man middelaldrende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-17, 11:28   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva er det med begrepet middelaldrende som er vanskelig å identifisere seg med som 40-50-åring?
Man er da statistisk sett midt i livet.

En middelaldrende dame? Ser du ikke for deg noen som begynner å bli litt krokete i ryggen? Grånende i håret? Rynkene begynner virkelig å få overtaket? En som begynner å gi opp å henge med på alt av nymotens greier?

Jeg nærmer meg 40, men føler meg ikke voksen en gang, så det er lenge før jeg klarer å svelge at jeg er middelaldrende, altså!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 11:35   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

En middelaldrende dame? Ser du ikke for deg noen som begynner å bli litt krokete i ryggen? Grånende i håret? Rynkene begynner virkelig å få overtaket? En som begynner å gi opp å henge med på alt av nymotens greier?

Dette er ikke ting jeg forbinder med middelaldrende. Snarere assosierer jeg gruppen med reiser, trening, aktive liv, der barna har flyttet ut og de har tid og anledning til å nyte gode år.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 11:36   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg nærmer meg 40, men føler meg ikke voksen en gang, så det er lenge før jeg klarer å svelge at jeg er middelaldrende, altså!

Det er ikke det jeg ser for meg når jeg tenker middelaldrende nei
Allikevel er det, for meg, et litt negativt ladet ord. Jeg ser mer for meg en som er satt og litt 'kjerring'.

Er 46 og tenker ikke på meg selv som middelaldrende.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 11:39   #4
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg er 41 og omtalte meg selv som "ung kvinne" for noen dager siden og kjente i det jeg sa det at jeg nok har vokst ut av den tittelen iallfall.

Gammel 12-03-17, 16:57   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke i nærheten engang! Denne personen ville jeg tenkt på som gammel. Selv har jeg pinnkort, knallrødt hår, kule briller, nesten ikke rynker, bruker høye hæler på jobb og trener knallhardt fem ganger i uka. Likevel ser jeg på meg selv som middelaldrende.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.