|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
maler
|
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg synes det er påfallende hvor lite forskjellig jeg føler meg ved ulik alder. Jeg tenker man ikke kan bruke hvordan man føler seg som rettesnor og heller ha litt mindre fordommer rundt hva som er påkrevd av ukulheter ved stigende alder. Jeg innser også at jeg ikke blir voksen, moden og stabil slik, jeg forblir nok som jeg er. Jeg synes middelaldrende er et snålt begrep, men tenker vel 40-60-Ish.
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012 Sist redigert av Katta : 12-03-17 kl 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?
Jeg og.
![]() |
#64 |
Textrovert
|
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg omtalte meg som middelaldrende senest i år (før jeg så denne tråden) og jeg tok meg i det med det samme jeg sa det. For det er ikke noe jeg vanligvis omtaler meg som eller føler meg som, for den saks skyld. Men jeg fortalte en historie om hvor vanvittig sint jeg ble da jyplingen som ga meg to gratis start-PT-timer på SATS nektet å gi meg styrkeprogrammet vi hadde satt opp sammen, for det måtte jeg KJØPE PT-timer av han for å få. Da sa jeg noe sånt som at "han ble så vettskremt av den illsinte middelaldrende damen at han ikke torde annet enn å gi meg programmet". For i hans øyne var jeg nok en MEGET godt voksen dame. :sjuogførr:
![]() |
#65 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?55 pluss. Eldre: 62+. Mulig grensene flytter seg etterhvert.
![]() |
#69 |
Leser
|
Enig i definisjonen. Middelaldrende er ikke et ord jeg bruker i dagligtale (vet ikke helt når jeg ville ha snakket om ting hvor det hadde vært naturlig å bruke ordet), men er godt kjent med det fra statistikk, og jeg tenker at fødselsåret definerer deg til på en måte. Jeg ble feks helt satt ut da jeg leste om Knausgård sin oppvekst og Apache syklene, det var jo akkurat slik det var! Apachesyklene var kulest. Tenker at det er en referanse som et fåtall har.
![]() |
#70 |
Panzerekstremfeminist
|
Du er voksen - jeg er middelaldrende. Jeg tenker at jeg ble det da jeg rundet femti, omtrent.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Panzerekstremfeminist
|
Dette! Jeg har jo jobbet med gamle mennesker - 80+ i mange år, og de føler seg ikke gamle, de aller fleste av dem heller. En dame jeg ble veldig godt kjent med, sa alltid at hun følte seg slik hun hadde gjort som ung voksen - og at hun ble forskrekket hver agng hun så seg i speilet og så den gamle damen hun hadde blitt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Samme her. Jeg blir 46 i år og ser på meg selv som middeladrende til tross for at heg noen ganger føler neg som 25, andre ganger som 80 sånn kroppslig sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Fortynnet
|
Ja samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
By the Sea
|
Selvfølgelig. Poenget mitt er at voksen er et nøytralt ord og middelaldrende er befengt med flere negative konnotasjoner. I hverdagen har ikke jeg behov for å dele inn voksne folk i undergrupper som "ung voksen", "godt voksen", "middelaldrende" og "gammel", feks. Vi lever i en kultur som har et negativt fokus på å bli eldre, og det er begrensende. Voksen duger lenge.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 12-03-17 kl 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
Det å være negativ til nøytrale betegnelser fordi man oppfatter det negativt å bli regnet som middelaldrende er vel i og for seg i større grad forsterkende for det negative aldersfokuset enn ordet"middelaldrende",som vel ikke betyr noe annet enn "midt i livet" og sikter til alder, ikke mental innstilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg er enig med SSB, og med Mavis.
![]() |
#77 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg synes diskusjonen her bare viser at det er fornuftig å ta tilbake ordet middelaldrende. For hva i all verden er galt med å være den alderen man er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg vet ikke. Men det jeg vet, er at jeg er skikkelig kriseramma og gjør det jeg kan for å forhindre rynker og slapp hud. Jeg var nylig på De Lillos-konsert, hvor publikum (på min egen alder) satt rundt småborder og KLAPPET til låtene. Da ble jeg lei meg og kjent veldig på at jeg ikke FØLER meg middelaldrende, men SER jo rundt meg at vi er det.
![]() |
#80 |
heimføing
|
Helt enig med deg, hurra for dette innlegget! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|