|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva ville du stemt hvis Stortingsvalget var i morgen? | |||
Arbeiderpartiet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
59 | 34,50% |
Høyre |
24 | 14,04% |
Venstre |
19 | 11,11% |
SV |
31 | 18,13% |
KrF |
3 | 1,75% |
MDG |
2 | 1,17% |
Senterpartiet |
10 | 5,85% |
Frp |
3 | 1,75% |
Rødt |
18 | 10,53% |
Andre |
0 | 0% |
Stemmer ikke/har ikke stemmerett ved Stortingsvalg/brokkoli og what ever |
2 | 1,17% |
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...Jeg er, som Luftslottet, i separasjon fra SV. Det er veldig sørgelig, for vi er barndomskjærester, men det ligger an til å bli Ap på meg. Bortsett fra at jeg vil ha Hadia som leder, ikke noen andre.
![]() |
#62 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...
Enig! Få en ny Hanna Kvanmo, så er jeg der.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...Jeg har skilt lag med AP, stemte SV ved sist kommunevalg, og har planer om å stemme SV i dette stortingsvalget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Klar
|
![]() Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...Enda godt det ikke er stortingsvalg i morgen, sier jeg bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...Jeg er også i tvil i år, er virkelig ikke sikker på om Erna får stemmen min denne gangen |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...Jeg ligger også på vippen mellom SV og AP, og er alltid litt i tvil om hva jeg skal velge. De siste åra har jeg stemt AP, sjøl om jeg slett ikke er enig i alt de står for. I tillegg til det de andre "vipperne" nevner av grunner, baseres avgjørelsen på forhandlinger i heimen. Mannen min vipper mellom Høyre og AP, så han lover å ikke stemme Høyre, dersom jeg lover å ikke stemme SV. (Men jeg har innimellom stemt SV likevel.
![]() |
![]() |
#67 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...Vet sannelig ikke helt. Jeg har oftest stemt AP, men har flørtet med SV og stemt V en gang for ganske lenge siden. Venstre må ikke samarbeide med regjeringspartiene om de skal vurderes.
![]() |
#69 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...
![]() |
#70 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...Vi på venstresida i Norge vet veldig godt at vi er mye mer liberale enn demokratene, Milfrid. Vi vet også at det finnes andre kandidater. Men det eneste reelle alternativet til demokratene er republikanerne, og det er jo mye verre. Også evner vi til og med å sette det i en kontekst, hvor vi innser at USA uansett ikke kommer til å bli mer liberalt enn demokratene. Ergo heier vi på dem.
![]() |
#71 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...
Som jeg presiserte i innlegget så snakket jeg ikke om FP, men om mine erfaringer fra RL-diskusjoner med venstresiden. Der har det vært fryktelig mange som ikke er klar over det. Som også denne avstemmingen viser speiler ikke FP nødvendigvis virkelighetens Norge.
![]() |
#72 |
|
![]() Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...Det hender jeg diskuterer politikk med folk som tror at Bernie Sanders er kommunist, men jeg pleier vanligvis ikke tro at hele høyresiden er ignoranter av den grunn. Noen av mine beste venner stemmer blått, og så videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
Du bare mener at alle de du snakker med i RL på venstresiden er uvitende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Shake it out!
|
Og jeg er agnostiker og blå og har venner som er religiøse og røde og grønne. Jeg tror ikke at hele venstresiden er ignorant, selv om jeg kjenner noen som er det (jeg kjenner også noen som er liberalister i Norge som ikke innser at det er demokratene som er liberalistiske i USA, så det er Forsåvidt like mange ignoranter på den siden av fargeskalaen også.
![]() |
#77 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...Rødt på meg også. Artig å se at det er så mange som vurderer rødt i år! |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...Det vi trenger aller mest i Norge er et skifte i retorikken i det offentlige ordskiftet. Alt har blitt så svart-hvitt og kaldt.
![]() |
#79 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...Det er bare interessant med forskjellen i diskusjon av amerikansk politikk med nordmenn vs når man diskuterer med amerikanere/folk bosatt over lengte tid i USA (ikke alle, men noen. Og i RL!). Jeg kjenner flere demokrater i USA, som stemte Hillary fordi de måtte, men som fremdeles synes at Hillary var et ekstremt dårlig valg og overhode ikke ønsket henne som president. Jeg har også venner som er independent og som på tross av at det å ikke stemme på Hillary var å anse som en stemme til Trump, fremdeles ikke ville stemme på henne - fordi de mener hun er like ikke som Trump.
![]() |
#80 |
Shake it out!
|
Det var en avsporing. Sidespor. Et eller annet. Noe som har undret meg veldig etter et par rimelig heftige diskusjoner i RL i forbindelse med valget i USA.
![]() |
|
|