|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Jeg har vært på tur i dag, og møtt masse blide folk på kyststien som sier hei når vi møtes.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Jeg har samme hilsevaner som deg. Hilser i skog og mark, samt i nabolaget her siden jeg er dårlig på å kjenne igjen ansikter og derfor hilser for sikkerhets skyld. Sist redigert av Timar : 19-03-17 kl 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Er vel ganske likt? Jeg hilser på folk langs veien rundt der jeg ble, uansett om det er bil eller jeg/de går.
![]() |
#4 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Jeg går mye i skogen og tar det litt som det kommer. Enkelte ganger så er det jo veldig mye folk i marka og da blir det litt stress å hilse på alle.
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Samme praksis her. Man hilser stort sett på folk som går tur, også rundt på feltet her, men ikke nødvendigvis nede i sentrum (med mindre man kjenner dem - det er det jo god sjans for på et lite sted).
![]() |
![]() |
#6 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Hopp til 5:55
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Samme vaner her som HI skriver. Jeg løper mye i skogen/langs kyststien og opplever at de aller fleste hilser. Synes i grunn at det er en hyggelig ting.
![]() |
#8 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Asfalt - hilser ikke |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Jeg tror dette handler om verdier. Friluftsliv er en viktig verdi i Norge. I Danmark er det ikke sånn at man automatisk hilser på alle man møter på tur med hunden f.eks. sånn som man gjør her hjemme. Men går man tur før klokka 9 om morgenen, da hilser alle på deg, uansett om det er i byen eller på stien. Det å stå opp tidlig må være en verdi i Danmark som vi ikke har her. Er man på bakeriet før klokka 9, så hilses og prates det, men det opplever jeg ikke på ettermiddagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Jeg hilser på kjentfolk i bystrøk og her vi bor. I skogen hilser jeg ikke på alle. Det må være hvis vi er på en sti langt til skogs.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?
Det gjør man i byen også, så samt det er folk fra butikker man ofte er innom. Man hilser også på folk msn vet bor i strøket, men ikke kjenner, spesielt om man møter dem andre steder.
![]() |
#12 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sånn er reglane her som eg bur.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Åhåi, dette er jo kjempeinnviklet, og må være en sånn sak som det er utrolig vanskelig å finne ut av når man flytter hit! (Takk for lenken, ruslebiffen!)
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Det er vel kanskje sånn at man hilser når man definerer seg inn i samme kategori? Kategoriene blir smalere, jo tettere det er med folk, og videre når det er færre folk.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Jeg hilste på en jeg dro kjensel på inne på et kjøpesenter en gang, og han hilste litt forfjamset tilbake. Etterpå dro venninna mi i meg og lurte på hvordan jeg kjenner Kurt Nilsen.
![]() |
#16 |
Dig for victory!
|
Jepp, jeg skjønner at det er lokalmiljøer i byer og, altså. Jeg bare lurer på om det blir litt tydeligere og litt mer av det her, i og med at det er færre folk totalt og lite utskiftninger - det er elleve år siden jeg jobba i butikk, og kundene fra den gangen hilser altså på meg ennå.
![]() |
![]() |
#17 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Jeg hilser alltid vennlig når noen hilser på meg.
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Jeg har samme vaner som deg, kjenner jeg - jeg hilser på folk jeg møter når jeg er ute og går tur i skog og mark, men møter jeg dem på gang eien, hilser jeg ikke.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?Jeg hilser ikke på ukjente på gata i sentrum av byer og tettsteder med mindre de hilser på meg først. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|