Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Kan man servere "alt" i en konfirmasjon?
Alt er greit- det er konfirmantens dag! 15 12,71%
Mor far lar konfirmanten bestemme ut fra deres forslag 37 31,36%
Konfirmanten bestemmer, men pris/hva som er praktisk mulig spiller også en rolle 57 48,31%
Konfirmasjonsmiddag skal være "ordentlig" middag- kjøtt eller fisk- med forrett og dessert. 21 17,80%
Konfirmasjonsmiddag skal/bør være catering som koldtbord eller snitter 6 5,08%
Annet 4 3,39%
Tacokrydder/vi feirer ikke konfirmasjon 5 4,24%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-17, 13:20   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg hadde ikke servert tacobuffet (da skulle den i alle fall vært veldig innholdsrik og hatt autentiske og ekte elementer, ikke skåler med kjøttdeig, mais, revet ost, isberg og tacoskjell.lzm), sodd,, lapskaus eller pizza i en konfirmasjon jeg var ansvarlig for å lage mat/bestille mat/betale mat.

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Det ville vore feil for oss (merk for oss) å servere berre lasagne eller taco eller sodd i ein konfirmasjon/bryllaup/barnedåp. :

:trønder:

Gammel 24-03-17, 13:32   #2
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Unnskyld
Jeg er ikke trønder, og holdt på å sjokk første gang jeg var i barnedåpog fikk servert sodd. Det har nok med tradisjoner og kultur å gjøre, for jeg synes sodd er en skikkelig enkel kjøttsuppe. Sånt serverer vi på dugnad der jeg kommer fra.
Når det er sagt synes jeg nå i voksen alder at det er skikkelig stas at trønderne har holdt så hardt på den sodden til fest, at de gamle mattradisjonene ennå holdes ved like.

Gammel 24-03-17, 14:01   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

her også. Vi skal ha sodd i konfirmasjon nå i mai. Jeg syntes tidligere at sodd var litt whatever, men nå har jeg fått mer og mer sansen for det. Og det er ikke "farlig" mat, verken for de særspiste eller for utlendinger. Og konfirmanten selv liker det kjempegodt.

Og husk at sodd er ikke fredagsmat i Trøndelag, altså. Der er det reservert søndagsgjester eller finere lag.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 14:42   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sodd med godt kjøtt, hele poteter og flatbrød. Multer og krem til dessert. Vanlig festmat der jeg kommer fra, men ikke sikkert det mine døtre vil ha til konfirmasjon. Yngste barn ligger godt an.

Gammel 24-03-17, 14:50   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kommer sannsynligvis til å ha koldtbord. Da er jeg åpen for å ha endel retter hun liker. Er to år til, men hun har nevnt at hun har lyst på sushi. I enkelte konfirmasjoner jeg har vært i her har de bestilt litt vårruller og grillspyd fra lokale thaidamer. Det er ofte populært blant de unge. Men da blir det jo i tillegg til det mer tradisjonelle koldtbordet.

Jeg hadde nok sagt at taco/kjøpepizza var vanlig helgemat, men hadde aldri planlagt en middag som konfirmanten selv ikke likte noe særlig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 14:51   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan ikke huske hva vi spiste i min konfirmasjon og kan heller ikke huske at jeg fikk være med å bestemme noe som helst.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 16:55   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal faktisk ha meksikansk buffet, men jeg vil ikke kalle det at "vi skal ha taco". Det blir en innholdsrik buffet som ikke kommer til å være noe kjipere eller mindre festpreget enn et middels koldtbord/tapasbord ihvertfall. Det blir tre varianter av kjøtt, maisstuing, bønnestuing, guacamole, hjemmelagde salsaer og salater og masse greier. Stort kakebord etterpå.

Hva konfirmanten ønsker selv er viktig, men pris og et visst festpreg spiller også inn. Jeg hadde ikke servert ferdigpizza eller fiskegrateng, selv om konfirmanten ville ha det. Vi har prøvd litt forskjellig. Treretters middag i selskapslokale på hotell de to første gangene, stort hjemmelaget koldtbord den tredje gangen og nå blir det meksikansk buffet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.