|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan kommer du fram til hvem du skal stemme på? | |||
Har et fast parti jeg så og si alltid stemmer på |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 21,10% |
Stemmer vanligvis det samme, men vurderer andre partier også |
47 | 43,12% |
Har et par-tre alternativer som jeg setter meg inn i og velger det som passer best |
36 | 33,03% |
Har ikke peiling på politikk, og stemmer tilfeldig |
1 | 0,92% |
Stemmer ikke |
1 | 0,92% |
Valgflesk |
1 | 0,92% |
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Jeg har stort sett stemt det samme. Jeg tar ny vurdering hver gang. Jeg styres mer av de store linjene i samfunnet enn av enkeltsaker i stortingsvalg.
![]() |
#22 |
Klar
|
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?
Det er vel ikke så mange som spretter fram og tilbake, basert på innleggene her? Derimot er det mange, som meg, som ikke er hundre prosent enig med et parti, men som tiltrekkes av ulike deler av politikken til forskjellige parti. Hvilket parti som vinner min stemme et gitt år avhenger både av enkeltsaker som får vektskålen til å vippe hit eller dit, og av livssituasjon. Jeg har feks blitt mye mer opptatt av familie- og skolepolitikk etter at jeg fikk barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?[quote=Sir Limpalot;4549386]
Det er vel de færreste som "spretter fram og tilbake" i så veldig store hopp? Jeg er enig i at det er rart å stemme Høyre ett år og Rødt neste år, men tenker at det er helt naturlig å vingle mellom partier som SV og AP eller Høyre og Frp. (Og ja, jeg vet at noen AP velgere aldri kunne stemt SV og noen Høyre-velgere aldri kunne stemt Frp, men mange av velgerne kan lett skifte over.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Vært lojal mot Venstre siden jeg ble stemmeberettiget,men vurderer alltid alternativene.
![]() |
#25 |
awesom
|
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?[quote=Sir Limpalot;4549386]
Jeg er helt uenig. Det blir litt som et samliv. Det viktigste er at jeg og min partner er enig i de store linjene her i livet. Så kan det hende vi er uenige i småting, det kan jeg leve med. Men hvis vi plutselig blir helt uenige i en "kjernesak" så er det slett ikke sikkert at det forholdet er verdt å holde på.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Jeg har byttet mellom 2 partier - Høyre og Arbeiderpartiet. Stemte ikke Høyre ved Stortingsvalget p.g.a. samarbeidet med Frp.
![]() |
#27 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Jeg tror kanskje jeg vurderte et annet parti en gang, før jeg havnet på
![]() |
#28 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Jeg vet ikke hva jeg skal stemme ved årets valg. Har stemt på ulike partier siden jeg fikk stemmerett, så jeg er da en som vingler. Har etter hvert funnet min side av politikken i det minste da.
![]() |
#29 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Jeg vurderer alltid alternativene, men i praksis har jeg faktisk stemt det samme siden jeg var 18.
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Med så mange partier vi har i Norge trenger man ikke akkurat sprette langt, selv om man velger litt ulikt. Jeg har stemt på 4 ulike partier. 3 av dem jevnlig, 1 av dem en gang og aldri igjen, selv om jeg syns de er et sympatisk parti med sympatiske politikere.
![]() |
#31 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Fellesskapsløsninger er viktig for meg som samfunnsmodell, så har alltid holdt meg på rødgrønn side. Selv om jeg ikke er enig i alt, det er den underliggende ideologien som er styrende for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Jeg har hatt et signifikant politisk skifte, og vurderer alltid grundig for hver gang. Jeg har likevel bare stemt 2 forskjellige partier så langt.
![]() |
#33 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Jeg har beveget meg fra rødt (SV) til blått (Høyre) via Venstre. Jeg har ikke vingler fram og tilbake. Og jeg tar alltid x antall valgtesten før valget og gjør så godt jeg kan for å sette meg inn i program.
![]() |
#34 |
En som trener
|
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?[quote=rine;4549412]
Og så er det vel Ap vs FrP vingling veldig vanlig også, begge "arbeiderpartier". |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?Greit om de som quoter sørger for å sjekke hvem det står at det er quote av, forresten. Her quotes jeg med ting jeg ikke har sagt. Bare nevner det.
![]() |
#36 |
awesom
|
Jeg fikk ikke til å forandre det på mobilen. :/
![]() |
#37 |
|
Hehe, det går helt fint altså. Jeg ble bare fryktelig forvirret siden jeg ikke kjente igjen utsagnene mine.
![]() |
#38 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stemmer du alltid likt ved stortingsvalg?[quote=Storm;4551523]
Nå var det strengt talt Rine og ikke jeg som skrev det som står i sitatet der, men jeg svarer allikevel: Hvis man spretter frem og tilbake mellom AP og FRP har man skjønt så lite av hva man stemmer på at man kanskje burde lese en hel del før man drister seg til å stemme igjen!
![]() |
#39 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Det er allerede stengt for avstemning. Skikkelig dårlig gjort. Nå skal jeg i hvert fall ikke stemme det Timar stemmer.
Omtrent der er jeg også, med unntak av at jeg meldte meg ut en stund. Jeg beveger meg stort sett lenger til venstre når jeg avviker fra hovedstemmemønsteret mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|