|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Kan man servere "alt" i en konfirmasjon? | |||
Alt er greit- det er konfirmantens dag! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 12,71% |
Mor far lar konfirmanten bestemme ut fra deres forslag |
37 | 31,36% |
Konfirmanten bestemmer, men pris/hva som er praktisk mulig spiller også en rolle |
57 | 48,31% |
Konfirmasjonsmiddag skal være "ordentlig" middag- kjøtt eller fisk- med forrett og dessert. |
21 | 17,80% |
Konfirmasjonsmiddag skal/bør være catering som koldtbord eller snitter |
6 | 5,08% |
Annet |
4 | 3,39% |
Tacokrydder/vi feirer ikke konfirmasjon |
5 | 4,24% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Knapt noe innhold igjen? Det må stå dårlig til med konfirmasjonsoppleggene rundt omkring.
![]() |
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?
Jeg syntes den kirkelige undervisningen har vært utrolig samfunnsengasjert - de har hatt flere tilrettelagte gudstjenester for funksjonshemmede hvor konfirmantene har hatt tjenester, de har hatt gudstjenester og kirkekaffe for de eldre - Mini syntes begge deler har vært fint. Karnevalgudstjenesten for barn hadde også vært bra.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der din konfirmerer seg tror jeg det er spesielt bra faktisk. Det er i alle fall det jeg har hørt. Det er et bra ungdomsmiljø, og jeg har hørt mye positivt om opplegget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
Det er et veldig ungt miljø - lederene er utrolig bra og klart det har nok en viss påvirkning. De er på bølgelengde med konfirmantene.
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
Så bra! Her lager ungdomspastoren teambuildingopplegg hjemme på sin egen gård, og flere voksne par i menigheten er "faddere" for hver sin gruppe konfirmantert. Konfirmantene kommer hjem til dem, spiser kveldsmat og prater. Om både tro, ungdomstid, vennskap osv. Vi som lager oppleggene for gudstjenestene har alltid konfirmantene spesielt i tankene, særlig med tanke på det musikalske. For et par uker siden ville en av årets konfirmanter døpes på søndagsgudstjenesten, og venninnen min som var musikalsk leder den søndagen skrev like godt en helt egen sang til anledningen. Vi bryr oss virkelig om konfirmantene, og det er ikke lite krefter som legges ned hvert eneste år. Og det tror jeg merkes. Jeg ser at konfirmantene kommer på langt mer enn det som er obligatorisk, og opplegget er mye mer dynamisk enn det var da jeg var konfirmant i -95. Og opplegget var slett ikke så ille da heller, men langt mer tradisjonelt enn nå.
![]() |
![]() |
|
|