|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de
Save
![]() |
#2 |
villende
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de
Fordi bunad er KULTUR, vel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kan tilsettes alkohol
|
Jeg klarer ikke å komme på så mange andre gaver som varer livet ut og kanskje også kan arves til neste generasjon. Eventuelt er arvet allerede. Musikkinstrument eller kunst slår meg som noe jeg kunne gitt på samme måte. Kom gjerne med flere forslag.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Neida, er enig i det altså. Jeg ville derimot aldri kjøpt kunst til en femtenåring. Og selvsagt er ikke bunad et dårligere tilbud til en sønn. Men det er nå engang sånn at flere jenter velger det. Jeg syns bare det er interessant å se på mekanikken i dette.
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha deOg jeg tror at for mange jenter så er det valget like mye en forventninger fra familien. Bestemødre som har begynt å kjøpe sølv og syavtsler som er gjort for mange år siden. Og det at i mange familier så bruker alle kvinnene bunader i en del anledninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er vel også litt her. Har selv bunad og er glad for det, men forundres stadig over hvor "hellig" den er. Egentlig er det jo galskap. Naboen sin er estimert til 40-45000.
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
Enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|