Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha det...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-17, 14:18   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg prøver å fundere over hva en gave av tilsvarende verdi av en bunad er. En bruktbil? En high-line Tag Heuer?

Jeg syns jo det er verdt en tanke; på hvorfor man mener at en bunad er en såpass mye mer verdig gave enn omtrent alt mulig annet, siden man ikke ønsker å kompensere dem som ikke vil ha det.

Save

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:12   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns jo det er verdt en tanke; på hvorfor man mener at en bunad er en såpass mye mer verdig gave enn omtrent alt mulig annet, siden man ikke ønsker å kompensere dem som ikke vil ha det.

Fordi bunad er KULTUR, vel. Og verdien av KULTUR kan ikke prissettes.

(Begge mine får nok tilbud om "bunad eller itteno'", men med opsjon på å få det aktede plagget når de er utvokste, ikke til konfen. Mini har opptil mange bunader hun kan låne hvis hun konfirmerer seg. Så kan hun heller bruke tid på å velge den hun vil ha.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:19   #3
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Save

Jeg klarer ikke å komme på så mange andre gaver som varer livet ut og kanskje også kan arves til neste generasjon. Eventuelt er arvet allerede. Musikkinstrument eller kunst slår meg som noe jeg kunne gitt på samme måte. Kom gjerne med flere forslag.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:29   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg klarer ikke å komme på så mange andre gaver som varer livet ut og kanskje også kan arves til neste generasjon. Eventuelt er arvet allerede. Musikkinstrument eller kunst slår meg som noe jeg kunne gitt på samme måte. Kom gjerne med flere forslag.

Neida, er enig i det altså. Jeg ville derimot aldri kjøpt kunst til en femtenåring. Og selvsagt er ikke bunad et dårligere tilbud til en sønn. Men det er nå engang sånn at flere jenter velger det. Jeg syns bare det er interessant å se på mekanikken i dette.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:36   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg tror at for mange jenter så er det valget like mye en forventninger fra familien. Bestemødre som har begynt å kjøpe sølv og syavtsler som er gjort for mange år siden. Og det at i mange familier så bruker alle kvinnene bunader i en del anledninger.

Og jeg synes som sagt at det at ingen forventer at gutten skal ha et så dyrt plagg ikke nødvendigvis skal gi ham masse penger å bruke i tenårene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:25   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Save

Jeg er vel også litt her. Har selv bunad og er glad for det, men forundres stadig over hvor "hellig" den er. Egentlig er det jo galskap. Naboen sin er estimert til 40-45000.

Gammel 27-03-17, 18:23   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Save

Enig!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.