Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 21:41   #1
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Møøse, jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til, for jeg mener ikke noe annet enn at hvis man ønsker at flest mulig skal gidde å lese det man skriver, så skriv mest mulig normalt og forståelig. Selvsagt gjør man som man vil, og dette er ikke blodig alvor, men jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste som ønsker at flest mulig skal gidde å lese det jeg skriver.

Men da er vi vel egentlig enige vi to, Majsa. Det er verre når Sitron sier at det er "uintelligent å skrive på dialekt". Herlighet, greit at vi har to offisielle skriftspråk, men når det ikke er en offisiell sammenheng (og det er det i alle fall ikke her inne! Det er mer uintelligent å tro dét!), så velger man da for søren selv hvordan man vil skrive! Hvis man føler at det er riktig for ens identitet å skrive på dialekt, så synes jeg man skal gjøre det. Det fantastiske dialektmangfoldet i Norge er utrydningstruet nok som det er!

Gammel 11-10-06, 00:56   #2
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Men da er vi vel egentlig enige vi to, Majsa. Det er verre når Sitron sier at det er "uintelligent å skrive på dialekt". Herlighet, greit at vi har to offisielle skriftspråk, men når det ikke er en offisiell sammenheng (og det er det i alle fall ikke her inne! Det er mer uintelligent å tro dét!), så velger man da for søren selv hvordan man vil skrive! Hvis man føler at det er riktig for ens identitet å skrive på dialekt, så synes jeg man skal gjøre det. Det fantastiske dialektmangfoldet i Norge er utrydningstruet nok som det er!

Ja, vi er visst ganske enige. Bortsett fra at jeg tror at det som er mest truet er skriftspråket vårt, færre og færre skriver noe i nærheten av korrekt bokmål eller nynorsk.

Og jeg må innrømme at hvis jeg ble tvunget til å gjette hvilket av innleggene i Myrsnipas eksempel som var skrevet av den skarpeste personen, så hadde jeg nok gjettet det første.
Også er det nok enkelte medlemmer her som skriver 9 av 10 innlegg mest for å få reaksjoner.

Emneord
klassiker, krangling, språk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.