|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Truth is in the x-files
|
![]() SkattesutringJeg må da altså levere full pakke næringsopgave i år grunnet en liten flørt med et enkeltmenneskeforetak. Greit nok.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SkattesutringJeg er i grunn ganske sur for at jeg må vente med min ligning bare fordi mannen har startet eget firma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Skattesutring
Jeg er ganske sikker på at du kan rette den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: SkattesutringVar det ikke noe med at man nå kan gå inn og rette ting i inntil 3 år etterpå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Truth is in the x-files
|
Nei, ikke hvis man allerede er satt i fengsel på grunn av skattejukse-trykkleif.
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: SkattesutringJeg leverte for sent i fjor pga misforståelse og de var velge greie med meg. Fikk ikke noe bot eller noe. Men jeg husker jeg leverte og oppdaget skrivefeil, så da leverte jeg en gang til. Og går det ann, så antar jeg at retting også er mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SkattesutringRetting er mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: SkattesutringChrista: fantes selskapet i 2016? Eller ble det avviklet i 2015?
![]() |
#10 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: SkattesutringJeg sutrer litt her på grunn av en baksmell på 17 000.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: SkattesutringJeg startet også et enkeltmannsforetak i fjor fordi jeg fikk beskjed om at jeg kom til å bli innleid hos et selskap, men før det faktisk rakk å skje så fikk jeg fast jobb et annet sted. Men nå må jeg altså levere noe greier. Ettersom selskapet verken rakk å få inntekter eller utgifter, så håper jeg at det skal gå veldig greit.
![]() |
![]() |
#13 |
Dragedytteren
|
Ordningen med dagbøter er ny i år.
![]() |
#14 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: SkattesutringJeg har ikke næringsoppgave, men derimot aksjer i utlandet. Det er vanlig frist og dritkjipe skjemaer! :sutreputre:
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: SkattesutringMannen som har fakturert et par knapper og glansbilder på sitt enkeltmannsforetak gjør at jeg ikke får mitt oppgjør. Lurer på om jeg må finne meg en skattekalkulator. Jeg har aldri tjent så mye som i fjor, så jeg er spent på hva det har å si for skatten (har heller aldri betalt så mye skatt da, så det er da noe, men den er vel bratt den stigen når man er over toppskattgrensa)
![]() |
#16 |
Pauset
|
De hadde sine metoder for å bøtlegge i fjor og. Jeg måtte skrive en avhandling på hvorfor jeg ikke hadde gjort det jeg skulle. Så skulle de godkjenne eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ad astra
|
![]() Sv: SkattesutringMen dere som ikke har "standard" selvangivelse/skattemelding - får dere likevel opp en ferdig foreløpig beregning av skatten allerede nå? Hos meg mangler nemlig dette, og jeg lurer på om det er normalt....Slik det er nå har jeg ingen anelse om hva skatteetaten mener om skatten min...
![]() |
#18 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SkattesutringNei, jeg får opp hva jeg har tjent - alle fradrag = grunnlaget, samt hvor mye jeg har skattet i fast jobb og via forhåndsskatt. Får altså ikke opp en foreløpig beregning på hva jeg skal betale, det er jo umulig. Men jeg har jo litt snøring på hva jeg tjente på firmaet i fjor, så jeg ser at jeg kommer til å gå godt i pluss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
villende
|
Så vidt jeg har skjønt kan du rette i inntil tre år, og da kan du i alle fall levere nå og eventuelt rette før fristen hvis du finner en feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Avviklet 1. August 2015.
Samme her. |
![]() |
![]() |