Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-17, 21:43   #661
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Og der kom jeg på at jeg skulle bestille iskake hos Isbilen. Den ser litt mer fancy ut enn de standard på butikken. Får ikke tak i lenger den jeg hadde til barnedåpen siden Hjemis er konk, men var en fin hjerteiskake hos Isbilen. Kom jo ikke på det når jeg hørte Isbilen forbi her i starten av uka.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 11-04-17, 11:24   #662
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg trenger kakehjelp!

Vi blir 22, kanskje 26. Ingen sunnmøringer. Hvor mange kaker trenger jeg? Jeg har tenkt en "hovedkake", ukjent hvilken - tenkte å bestille fra noen som lager noe fænsi. I tillegg sjokoladekake til kidsa, suksessterte, marsipankake, og kransekake. Trenger jeg mer? Det blir jo middag først. En pavlova eller noe kanskje i tillegg hvis vi blir 26. Det holder det?

Neket er ikke aktiv  
Gammel 11-04-17, 11:30   #663
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder på i penklær/pensko kabalen for tiden. Effektiv runde i går hvor jeg bare tar med hjem så de prøver hjemme. Ny runde i dag med mellomste tulla til byen. Orker ikke ha med flere unger av gangen. Konfirmanten fikk seg pensko i går når hun var med til byen er kjapp tur. Hun hater butikker, men det var nøye planlagt handletur for jeg hadde gjort litt undersøkelser på forhånd og hadde avtale om å gå i de og de butikkene. Må bytte dressjakke og vest til lillebror i dag, men buksa passet. Hadde tatt i litt vel mye på overdelene i håp om at de skulle passe en stund. Det funket ikke.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 11-04-17, 11:43   #664
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg trenger kakehjelp!

Vi blir 22, kanskje 26. Ingen sunnmøringer. Hvor mange kaker trenger jeg? Jeg har tenkt en "hovedkake", ukjent hvilken - tenkte å bestille fra noen som lager noe fænsi. I tillegg sjokoladekake til kidsa, suksessterte, marsipankake, og kransekake. Trenger jeg mer? Det blir jo middag først. En pavlova eller noe kanskje i tillegg hvis vi blir 26. Det holder det?

Det holder !

Gammel 11-04-17, 11:46   #665
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her er kleskabalen i orden, uten et eneste kjøp. Dressbuksa til storebror, dressjakka fra jul, skjorte fra jul og slips fra pappan, sko fra pappan. Ungen hater å gå i byen og var lykkelig for at vi ikke trengte å kjøpe annet enn pent belte.
Søster trenger to penkjoler, men det ordner hun selv med stor iver.
Alle kaker bestilt eller avtalt, melkefrie krumkaker er i boks. Det drar seg til nå, og fortsatt fire uker igjen.

Gammel 11-04-17, 12:07   #666
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Her skal minste bruke festdrakten fra i fjor. Konfirmanten selv er vi litt mer usikker på, hun har arvet en bunad - men den kommer ikke før helgen før konfirmasjonen, vi skal vel ha rimelig flaks for at den skal passe. Så vi må nok handle penkjole.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 11-04-17, 14:40   #667
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte dress til konfirmanten igår, full pakke inklusive sko. Kjekk kar, om jeg så skal si det selv

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 11-04-17, 16:30   #668
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Dress til konfirmanten ble kjøpt til skoleballet, men han fant ut at han trenger nye sko. De to andre gutta må kles opp, mens jentungen har festdrakt og en nydelig skiftekjole som hun fikk til jul.

Kaker: Jeg er født på Sunnmøre, så det ligger i sjela at jeg er redd det skal bli for få kaker. Noe baking er fordelt på diverse slekt og venner, mens jeg lager litt selv allerede. Prøver å få til flest mulige allergivennlige kaker, så ingen skal kjenne seg utelatt. Artig utfordring, egentlig. Hjemmepåske er fint til slikt.

Jeg har prøvd å overbevise poden om at sang er kleint, men han vil ha, så jeg prøver å dikte ett eller annet. Og så er jeg godt i gang med tale. Bilder og slikt får faren ta hovedansvaret for, tror jeg.

Sist redigert av Kaija : 13-04-17 kl 22:25.
Kaija er ikke aktiv  
Gammel 11-04-17, 16:50   #669
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konfirmanten må ha sko, skjorte og slips. Minsten skal ha på seg chinos, skjorte og en vest eller noe. Jeg og mannen har klær.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 12-04-17, 21:52   #670
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Så hyggelig å kikke innom her!

To konfirmanter den 13.mai og (heldigvis) den siste i rekken av 4 slike selskaper..

Det blir nok både mat og kaker dette året også!

Gammel 12-04-17, 22:11   #671
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt inn litt greier til bordkort i dag. Får håpe konfirmanten synes det er ok. Han har ekstremt lite meninger.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 12-04-17, 22:46   #672
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har skrevet ut invitasjoner i dag (konfirmanten har laget selv) og puttet i konvolutter. Er jeg heldig blir de sendt på tirsdag. Slett ikke galt. Liste over komdtbordish mat er fiks. Kaker like så.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-04-17, 01:09   #673
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Jeg har laget bortkort i dag, skrevet på pene steiner som minstemann har plukket for meg på stranda. Det blir veldig bra. Skal også pynte bordet med stein, kongler og eføy.

Gammel 13-04-17, 02:04   #674
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kjøpt slike bordkort: https://goo.gl/images/jP6p1l

Angrer litt på svarfristen vi satte. Ville vært kjekt å begynne å kikke på bordplassering og få banket cateringbrstillingen. Jeg har gitt ca antall på det vi skal ha, men kjekt å få det ut av verden.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 13-04-17, 09:51   #675
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Er det fleire haustkonfirmantar her eller må eg surre rundt her aleine i august/september?

September!

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 13-04-17, 13:16   #676
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vi har kjøpt slike bordkort: https://goo.gl/images/jP6p1l

Angrer litt på svarfristen vi satte. Ville vært kjekt å begynne å kikke på bordplassering og få banket cateringbrstillingen. Jeg har gitt ca antall på det vi skal ha, men kjekt å få det ut av verden.

Samme her, satt 1. mai, men ville gjerne visst det nå.

Gammel 13-04-17, 16:01   #677
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Samme her, satt 1. mai, men ville gjerne visst det nå.

Men de fleste gir da beskjed i god tid før det, de som allerede vet nå at de kommer?

Gammel 13-04-17, 16:06   #678
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Vi sendte invitasjonene i uke 8, og satte svarfrist til uka.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 13-04-17, 17:25   #679
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me blir ti ekstra til kaffi. Dekkar ein på til desse også, og lar det stå tomme plassar innimellom, eller dekkar ein på eit bord på ein av endane?

Gammel 13-04-17, 20:01   #680
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi satte en tidlig svardato, så etter litt purring har vi fått svar fra alle. Deilig å ha det på plass så tidlig. Vi blir 23 stk.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.