Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på hjelpere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror du på hjelpere?
Ja 67 38,29%
Nei 75 42,86%
Vet ikke 33 18,86%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-07, 09:41   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på hjelpere?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg lurer på hvordan verden ville sett ut om det var sosialt uakseptabelt å avfeie noe som helst som vrøvl, tullball, humbug og svindel.

Det er klart man skal gi uttrykk for egne meninger. Om man ikke tror på noe, så skal man selvfølgelig si det.
Men man kan godt velge måten man ordlegger seg med litt omhu.
Når man sier at man ikke tror på noe -samt velger å fornærme eller latterliggjøre de som faktisk tror i samme slengen, er det å legge debatten ett hakk under der den vanligvis ligger her på FP.

Jeg tror fruktfluas trassige reaksjon ( ikke vondt ment, Fruktflua!) på myten om bruk av hjernen har sin forståelige bakgrunn i dette.
Ingen liker å bli latterliggjort, vet dere.
Og avhengig av dagsform, kan man ta det ganske ille opp, og til og med føle seg krenket.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Fruktflua, jeg ser ingen mobbeklikk. Bare veldig stor uenighet og diametralt forskjellige verdensbilder. Jeg klarer fint å leve med det, klarer du?

Å gi uttrykk for ulike verdensbilder kan være et godt utgangspunkt for utvikling hos begge parter.
Å presentere sitt eget verdensbilde som det eneste fornuftige, og andres verdensbilde som "tull", "tøys" of "naivt" er utgangspunkt for det motsatte av utvikling.

Repekt, saklighet og tydelighet er nødvendig for en god og utviklende diskusjon.

Ingen grunn til å anta at mennesker som benytter alternativ medisin utelukker skolemedisin.
Ingen grunn til å tro at mennesker som har et åndelig syn på tilværelsen ikke er interessert i vitenskap.

Det er to sider av samme sak i min verden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.