Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 23:18   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kartlegging av forumbrukernes språkkunnskaper

Engelsken min er god, og hadde veldig godt av noen år som guide og et halvt år i Irland. Tysken min var grei, men nå er den stusslig, uten pleie i mange år. Ikke har jeg lest noe, ikke har jeg snakket noe, og jeg har i grunnen ikke hørt noe tysk heller. Den var helt flytende på slutten av nittitallet, men nå er det triste greier. Jeg har helt basic-spansk forståelse og skjønner også en del latin og italiensk.

Middelalderstudier, mange år i kor, noen år på musikklinje med mange librettoer, musikkuttrykk og litt reising gjør at jeg skjønner en del, kan resonnere meg frem til noe, men jeg kan ikke henge med i en samtale eller si noe særlig selv. Vi hadde nederlandske praktikanter som barn, jeg og søsteren min, så vi snakket nederlandsk da vi var små. Men alt er glemt nå. Jeg kan en god del polske tullefraser og noen nyttige fraser, etter at foreldrene mine har hatt polske landbruksstudenter på utveksling i mange år. Jeg kan be om melk, brød, kaffe og te, samt si god dag og vet navnet på ulike værtyper, ugresstyper og dyr.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.