|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Forstår heller ikke hvorfor du skal ha et sete som kan snues når man alikevel ikke bør bruke denne typen seter ved fremovervendt montering. Har du Isofix så velg et sete med isofix. Det vil være det sikkreste og letteste for dere.
|
|
|
|
#42 |
|
godt brukt
|
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?
Er det ikke slik at det er bakovervendt som er best og at isofix bare gjelder ved forovervendte? Jeg er helt grønn så dere må gjerne korrigere meg. Men er det slik at isofixseter er like gode som bakovervendte? |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Isofix er vel tryggeste måte og feste på. Enten det er bakover- eller forovervendt sete. Eller tar jeg feil?
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Isofix er beste måte å feste sete i bilen, da setet da er festet i bilens "stamme". Men for barnets del er den beste måten å sitte bakover. Dermed er det det barnet bør gjøre frem til det er 4 eller 5 år. Om Isofix finnes til seter som er bakover, vet jeg ikke. Men finnes det så er det absolutt å anbefale. Hvis ikke går man for bakovervendt til barnet er stort nok til å sitte fremover. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Akta Graco Duologic er i hvert fall et bakovervendt isofix-sete, og jeg tror Britax Fixway også er bakovervendt isofix.
|
|
|
#46 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DuoLogic er bakovervendt(kun!) med Isofix!
|
|
|
#47 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Kombinasjonen bakovervendt og Isofix er det tryggeste alternativet.
|
|
|
|
#48 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forovervendt med Isofix er ikke bedre enn bakovervendt uten nei.
|
|
|
#49 |
|
...
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Når det er tid for forovervendt så har Britax en beltestol som festes med isofix.
|
|
|
#50 |
|
godt brukt
|
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Da skal vi kjøpe bakovervendt med isofix hadde vi bestemt oss for. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
...
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Jeg prøvde Duologic når storesøster var 98 cm (ca). Hun hadde mer enn nok å vokse på i høyden. Hvis hun er lang i ryggen nå så er det kanskje beina sin tur til å vokse lengde. Desverre er hun for tung til setet. Setet er for kort når ørene går over toppen av setet (ca 1/3 av hodet).
|
|
|
#52 |
|
...
Sv: Hvilken bilstol til 2-åring?Kom på en ting. Hvilket hakk prøvde dere setet på? Hodestøtten kan beveges opp og ned. Så hvis den var nederst så kanskje det var derfor hun virket for lang?
|
![]() |
|
|