|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!
Verkeleg? Javel, då.
![]() |
![]() |
#23 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!Bon Jovi synger altså "like Frankie said, I did it my way"
![]() |
#24 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!Jeg husker visst ikke noen av mine egne mondegreens lenger, men gleder meg stadig over denne, som jeg bruker i undervisning: (Kilde: youtube.com)
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 08-05-17 kl 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Off the map.
|
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!Det finnes en helt suveren opptreden på idol eller noe sånt fra Asia. Hun synger "Ken Lee" av full hals. (aka - can't live (without you))
![]() |
#26 |
Dig for victory!
|
... den bruker jeg også i undervisning, i samme økta. Fantastisk! Den er fra bulgarsk idol. (Kilde: youtube.com) Ellers er det jo mengder av artig K-pop med interessant uttale også. ![]()
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 08-05-17 kl 19:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!Di derre, Jenter: "Med bløte kosevanter" |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!Jeg lærte julesangen "Her kommer dine armer små og beina kommer etterpå" - det klang fint i mine ører helt til jeg hørte hvordan den egentlig skulle synges. Reflekterte aldri over hva den hadde med jul å gjøre.
![]() |
#29 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!Jeg må enda av og til le av jentene våre som da de var små sang : "Å habolabo, å habolabo" til den engelske teksten "Oh, how I love You, oh how I love You".
![]() |
#30 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!Ikke sangtekst, men jeg må bare fortelle om en feiltolking/uttalelse.
![]() |
#31 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!Å- å-å-egå-liga-låå! sang Pøbelprinsessen. ikke så stø i trøndersk, nei - det skulle være Å, å, å det går likar no.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!Mens eldste sang: det er fyyyyy - fy faen! (free falling, Tom Petty.)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg kan nesten ikke noen norske julesanger så her må du hjelpe meg med hvordan det skal være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
Her kommer dine arme små o Jesus i din stall å gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!På svensk heter den "Här kommer, Jesus, dina små". |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!Jeg veit Foy Vance synger "I'm upbeat, I feel good," men det hjelper ikke lell, så jeg gauler med: "my feet feel good!"
![]() |
#37 |
Personlig pessimist
|
Vi synger "Her kommer, Jesus, dine små" i kirka her, hvertfall. Jeg husker jeg la merke til det for mange år siden, siden jeg husket Ajax-historien der Johanna forklarer Broremann hva det var med de små armene i julesangen. Men det stemmer at det står "arme små" i den nyeste salmeboka.
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!I'm blue abedi abedai ett eller annet med Eifel 65.
![]() |
#39 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
finner ut av mye
|
(Kilde: youtube.com)
![]() |
|
|