Sv: For de introverte
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Jeg er midt på treet og såpass situasjons og formavhengig introvert/ekstrovert at tegningen både kan passe og ikke passe.
En ting jeg har lurt på som ikke Jung kjente til den gangen han skrev om intro/ekstro er hvordan sosialt liv og "å hente energi" relatert til sosiale medier henger sammen med akseplassering.
Kan man kalles introvert om man ikke henter energi fra samspill med folk RL men multitasker sosiale medier og takler dårlig å være nettlaus?
Det handler jo ikke bare hvor man henter energi, men også hvor man retter fokus. På indre liv eller på det som skjer rundt seg.

Jeg er superEkstrovert (og Sosial om man skal kategoriseres med f.eks Holland) - jeg har aldri behov for alenetid. (jeg håndterer det, men savner det ikke) - Jeg kommer lett i snakk med folk - og synes for eksempel å ha undervisning er noe som virkelig gir meg energi.
Det beskrives jo som "høyrehåndsrefleksen" - altså det vi foretrekker å gjøre. Vi kan alle skrive med venstre hånd også, men det kan føles litt fremmed og rart. I livet blir vi i perioder "tvunget" til å skrive med venstre hånd, og vi vil etter hvert få bedre mestring på også dette.