|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
nju nja njo
|
Fjerne gaffateip fra gulvNoen klistret en god del gaffateip på parketten i går. Når jeg dro den av i dag satt det igjen mye hvitt klister.
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fjerne gaffateip fra gulvPlasterfjerner er topp. Er det parkett, ville jeg kanskje prøvd i et mørkt hjørne, først. For å se hvordan det går med lakken. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
nju nja njo
|
Sv: Fjerne gaffateip fra gulvTusen takk for tips. Jeg kjøper inn og prøver i et hjørne i dag.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fjerne gaffateip fra gulvPlasterfjerner er FANTASTISK! Jeg skjønner ikke hvorfor Hiawata ble 11 år før jeg kjøpte det.
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: Fjerne gaffateip fra gulvHeldiggris som har lim sittende igjen, sier nå jeg. Vi hadde en gaffa-episode i det gamle huset vårt og der ble lakken med når den ble revet av. Sånn i serien "det-kunne-vært-verre".
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fjerne gaffateip fra gulv
Det har skjedd her også, før vi flyttet inn. Så det er grått, ser skittent ut... Juhu
|
|
|
#10 |
|
nju nja njo
|
Sv: Fjerne gaffateip fra gulv
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Fjerne gaffateip fra gulvJeg kan anbefale "Label Off" fra Biltema til alt sånt. Den er utrolig mye billigere enn plasterfjerner.
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Fjerne gaffateip fra gulvOm man ikke skulle ha noe annet i huset går det greit av ved å helle grønnsåpe rett på klisteret og gni lett med en mikrofiberklut (hvilken som helst klut egentilg). Det er litt arbeid å gni, ikke hardt men bruk et minutt eller to om det er ekstra gjenstridig. Grønnsåpen skader ikke lakk på parkett, eller laminat. |
|
|
|
![]() |
|
|