Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Og så er jeg av dem som i nettavisdiskusjoner prøver å si at jeg er enig i at vi bare skal ha norske flagg denne dagen, men er det noen andre enn nordmenn i misforstått snillisme som har bedt om det?
Men hva betyr "skal ha norske flagg", da? Det ER jo bare norske flagg der nå, det er jo en helt poengløs diskusjon! Mener du at man i påkommende tilfelle bør forby det? At man skal få det inn i 17.mai-togreglene slik at det skal håndheves?
Sånn det er nå fungerer det helt storveies: Alle skjønner av seg selv at det er norsk grunnlovsfeiring og norske flagg. Det kan sikkert hende at en eller annen umusikalsk nyankommet utlending tenker "oi, det er visst dag for for flagg og moro, så jeg tar med mitt eget også, jeg!! :fest: ", akkurat som noen tenker at "Ah, bryllup? Da skal man ha på seg sin fineste kjole, sant? Jeg tar på meg den hvite blondekjolen min, jeg!! " Det er jo klønete og umusikalsk men det er da ikke noe å buldre om?? Eller forby? Eller hva er greia?!
Jeg irriterer meg altså like mye over "jeg syns det skal være bare norske flagg!!" som "Kan ikke vi la det være like gøy med alle flagg, da?!". For det setter opp to motpoler i en sak som IKKE FINNES!! 
Og jeg er sikker på at alle "DET SKAL BARE VÆRE NORSKE FLAGG!!! " i det lange løp utløser en trass hos folk som aldri har tenkt tanken en gang, på å ta med et annet flagg enn det norske.