Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Solgt bilen, kjøper vil plutselig heve kjøpet, kan de det?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-17, 19:10   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solgt bilen, kjøper vil plutselig heve kjøpet, kan de det?

Men jeg tør ikke annet, om det blir sak og vi faktisk taper, noe som KAN skje (jeg er ikke evig optimist altså) så kan vi virkelig sitte og angre på at vi ikke takket ja til forliket. I tillegg har vi verken tid eller krefter til noen rettssak. Årh jeg hater dette så intenst.

Gammel 19-06-17, 21:13   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Men jeg tør ikke annet, om det blir sak og vi faktisk taper, noe som KAN skje (jeg er ikke evig optimist altså) så kan vi virkelig sitte og angre på at vi ikke takket ja til forliket. I tillegg har vi verken tid eller krefter til noen rettssak. Årh jeg hater dette så intenst.

Altså, det er langt fram til en rettsak. Dere må jo framvise papir på servicen som ble gjort og som ikke viste noen feil, samt be om en nøytral NAF test, ikke godta deres verksteds uttalelse.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 21:24   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne private krav går ikke rett til rettsak. Dette er en sak for forliksrådet i tilfelle. Ta kontakt med forbrukerrådet i morgen og hør hva de sier. Hadde aldri betalt det kravet. Da skulle de få tatt det til forliksrådet isteden (det er ikke noe dyre saksomkostninger der).

Dere burde få tatt bilen til en nøytralt verksted og få dem til å ta en ny test i alle fall. Ikke godta deres tester fra deres verksted sånn uten videre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-17, 21:33   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner at du blir skremt av et advokatbrev med et krav om innbetaling. Men det kan da ikke være så enkelt at når noen er uenig så er det bare å betale en advokat til å formulere et "trussel"brev med krav om betaling og så ordner det seg?

Om det har vært en langvarig historikk med gearkassen så vil jo det være lagret hos verkstedet. Ville tatt kontakt med verkstedet/stedene som dere har brukt ved service/reparasjoner/eu-kontroller og bedt om utskrift av historikken de siste 3 årene og lagt ved brevet når dere svarer.

(Jeg har selv fått et trusselbrev formulert av en advokat når jeg var rasende på xen til venninnen min når det stormet som verst. Det hørtes kjempeskummelt ut sånn med en gang fordi jeg fikk krav om å betale hans tap av arbeidsinntekt fordi han ble syk og arbeidsufør av mine uttalelser.
Advokater skriver det du ønsker.
kke til med konflikten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.