Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vandrerhjem i Danmark - noen med erfaring?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-07, 00:20   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Vandrerhjem i Danmark - noen med erfaring?

Er dette en OK måte å reise litt rundt i Danmark på med en 2 åring?
Vi vil gjerne være litt her og litt der og ikke være på en plass en hel uke.
Noen som har andre overnattingsforslag, som ikke er så dyre.
Er det mulig å finne noe på "sparket".

*Planlegger-ferien-i-siste-liten".

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 00:26   #2
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vandrerhjem i Danmark- noen med erfaring?

Jeg vet ikke så mye, men min søster har i alle fall bodd på vandrehjem i Danmark med sin familie, og de var veldig fornøyde!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 00:27   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Danmark er det en del Rom til leie-skilt langs veiene hvis dere kjører utenom motorveiene.

Hvis dere skal over grensa til Flensburg i Tyskland er www.etaphotels.com sitt hotell i sentrum av grei beliggenhet. Det er også et helt nytt hotell av denne kjeden like ved motorveien ved grensa.

Jeg har aldri vært på vandrerhjem i Danmark og vet derfor ikke noe om dem. Mitt inntrykk er at det er ganske fullt mange steder i Danmark i juli.

Hvis dere tar ting litt på sparket vil jeg anbefale å gå innom turistkontor der dere vil overnatte. Der har de god oversikt over hoteller, pensjonater og private utleiere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 00:30   #4
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I Danmark er det en del Rom til leie-skilt langs veiene hvis dere kjører utenom motorveiene.

Hvis dere skal over grensa til Flensburg i Tyskland er www.etaphotels.com sitt hotell i sentrum av grei beliggenhet. Det er også et helt nytt hotell av denne kjeden like ved motorveien ved grensa.

Jeg har aldri vært på vandrerhjem i Danmark og vet derfor ikke noe om dem. Mitt inntrykk er at det er ganske fullt mange steder i Danmark i juli.

Hvis dere tar ting litt på sparket vil jeg anbefale å gå innom turistkontor der dere vil overnatte. Der har de god oversikt over hoteller, pensjonater og private utleiere.

Takk for tips.
Turistkontor er nok ikke så dumt. Vi vet sånn noenlunde at vi vil til Skagen-området OG Ebeltoft.

Gammel 08-07-07, 00:34   #5
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Campinghytter er jo også et alternativ. Jeg husker at vi var på campinghytte da jeg var liten.

Et lite tips.. Skaff dere parkeringsskive på turistkontor så snart dere kommer til Danmark hvis ikke dere har det fra før.

Gammel 08-07-07, 00:50   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I Aaabenrå har de en koselig camping plass som er rimelig.

Gammel 08-07-07, 07:40   #7
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sjømannshjemmene er forholdsvis rimelige og har fine rom. Vi har bodd på det i Fredrikshavn og i Aalborg. Fine hotell vi gjerne reiser tilbake til.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 09:38   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi teltet i Danmark da T. var to og det gikk kjempefint.

Gammel 08-07-07, 13:32   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vandrerhjem i Danmark - noen med erfaring?

Vi var på sykkeltur i Danmark for noen år siden og overnattet stort sett på vandrehjem. Dette var midt i juli og med unntak av i Ålborg så fikk vi rom hvis vi ringte og bestilte på formiddagen samme dag. Det var veldig varierende standard på vandrehjemmene. Noen steder var det som et hotellrom med eget bad, et sted var det en luguber campinghytte, men stort sett var det helt greie rom og frokost til en billig penge. Jeg vil absolutt anbefale vandrehjem som overnattingssted på ferie i Danmark. Det er stjernesystem akkurat som på hoteller så da kan man jo skygge unna de med bare 1 stjerne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 13:51   #10
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Takk for tips.
Turistkontor er nok ikke så dumt. Vi vet sånn noenlunde at vi vil til Skagen-området OG Ebeltoft.

Jeg var i Skagen i går, og jeg så noen koselige gule murhus som stod sammen i en klynge (i sentrum), hvor det stod "rom til leie". Men jeg må si at Danmark i regnvær kan være litt trist. En venninne av meg som har vært en uke i Skagen i morgen skrev følgende sms til meg i går "blæ, jeg er lei av Danmark og regn... heldig du som skal hjem".

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-07, 22:41   #11
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg var i Skagen i går, og jeg så noen koselige gule murhus som stod sammen i en klynge (i sentrum), hvor det stod "rom til leie". Men jeg må si at Danmark i regnvær kan være litt trist. En venninne av meg som har vært en uke i Skagen i morgen skrev følgende sms til meg i går "blæ, jeg er lei av Danmark og regn... heldig du som skal hjem".

Ja det gjelder å pakke med seg regnklær og godt humør tror jeg.

Gammel 08-07-07, 22:44   #12
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi teltet i Danmark da T. var to og det gikk kjempefint.

Jeg har ALDRI teltet og ALDRI hatt snever av lyst. Men hvem dro hjem fra svigrinnen min i dag med telt og sammenleggbart campingbord i dag? Det var meg! Mannen har så lyst at vi skal sove i telt ihvertfall en natt og mener at dette er spennede for lille-mandarin på 2 år. Jeg har gått med på å ha med et telt i bilen i reserve, så vi får se.
Jeg synes jeg ser meg. Men men, jeg må jo si det hadde vært litt av en ny erfaring for meg om det ble noe av.

Gammel 08-07-07, 22:45   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Vi var på sykkeltur i Danmark for noen år siden og overnattet stort sett på vandrehjem. Dette var midt i juli og med unntak av i Ålborg så fikk vi rom hvis vi ringte og bestilte på formiddagen samme dag. Det var veldig varierende standard på vandrehjemmene. Noen steder var det som et hotellrom med eget bad, et sted var det en luguber campinghytte, men stort sett var det helt greie rom og frokost til en billig penge. Jeg vil absolutt anbefale vandrehjem som overnattingssted på ferie i Danmark. Det er stjernesystem akkurat som på hoteller så da kan man jo skygge unna de med bare 1 stjerne.

Hadde dere med dere en oversikt over vandrerhjem? Hvor får man evt. tak i slikt?

Gammel 08-07-07, 22:49   #14
Guava

Guava sin avatar

Standard

Et alternativ er jo Coop hotellkupp Norden. Ikke superbillig, men flotte hoteller til redusert pris. De må bestilles på forhånd.

Gammel 08-07-07, 23:34   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var i danmark på slik tur for to år siden (da prinsen var liten). Teltet ble aldri brukt, men vi dro inn til turistkontorene i de ulike byene og de fant alltid overnatting til oss. Enten på hotell eller vertshus/privat. Kjempegreit å få plass og bo altså.

Det var regn da vi var der også, men det var koselig likevel!

Gammel 09-07-07, 00:00   #16
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi var i danmark på slik tur for to år siden (da prinsen var liten). Teltet ble aldri brukt, men vi dro inn til turistkontorene i de ulike byene og de fant alltid overnatting til oss. Enten på hotell eller vertshus/privat. Kjempegreit å få plass og bo altså.

Det var regn da vi var der også, men det var koselig likevel!

Så kjekt å høre. Ja vi tar det på sparket. Så får været avgjøre hvor vi ender og hva vi finner på.

Gammel 09-07-07, 00:41   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gå inn på www.danhostel.dk, så kan du se utvalget.
Ellers er det også mange rimlige og flotte kroer i Danmark.
Dansk kroferie.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 08:17   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Hadde dere med dere en oversikt over vandrerhjem? Hvor får man evt. tak i slikt?

Ja, det hadde vi. Jeg mener vi fikk tak i den via turistforeningen. Dersom man er medlem i turistforeningen i Norge så tror jeg det gir en viss rabatt på vandrehjemmene også. Det er et samarbeid der.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 11:17   #19
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Vi kom hjem i går fra ferie, blant annet i Danmark. Noe vandrehjem, noe camping og noe pensjonatlignende. Ingenting var fullt som vi prøvde oss på. Vi trivdes godt i telt. Campingplassene er flotte og godt tilrettelagt for små. Datteren min på to synes det var knall!

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 11:20   #20
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gulla, her.

Vi kom hjem i går fra ferie, blant annet i Danmark. Noe vandrehjem, noe camping og noe pensjonatlignende. Ingenting var fullt som vi prøvde oss på. Vi trivdes godt i telt. Campingplassene er flotte og godt tilrettelagt for små. Datteren min på to synes det var knall!

HURRA så godt å høre. Mannen legger opp til den telt-ferien her, og jeg er veldig i stus om dette er noe for meg. Men skal vel klare en natt og to.

Noen tips på veien?

Er det noe spesielt man må ha med seg på teltur (foruten liggeunderlag, soveposer osv).

*amatør*

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.