|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
godt brukt
|
Vandrerhjem i Danmark - noen med erfaring?Er dette en OK måte å reise litt rundt i Danmark på med en 2 åring? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vandrerhjem i Danmark- noen med erfaring?Jeg vet ikke så mye, men min søster har i alle fall bodd på vandrehjem i Danmark med sin familie, og de var veldig fornøyde! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vandrerhjem i Danmark- noen med erfaring?I Danmark er det en del Rom til leie-skilt langs veiene hvis dere kjører utenom motorveiene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
godt brukt
|
Sv: Vandrerhjem i Danmark- noen med erfaring?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Vandrerhjem i Danmark- noen med erfaring?Campinghytter er jo også et alternativ. Jeg husker at vi var på campinghytte da jeg var liten. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vandrerhjem i Danmark- noen med erfaring?I Aaabenrå har de en koselig camping plass som er rimelig.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vandrerhjem i Danmark- noen med erfaring?Sjømannshjemmene er forholdsvis rimelige og har fine rom. Vi har bodd på det i Fredrikshavn og i Aalborg. Fine hotell vi gjerne reiser tilbake til. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Vandrerhjem i Danmark- noen med erfaring?Vi teltet i Danmark da T. var to og det gikk kjempefint.
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: Vandrerhjem i Danmark - noen med erfaring?Vi var på sykkeltur i Danmark for noen år siden og overnattet stort sett på vandrehjem. Dette var midt i juli og med unntak av i Ålborg så fikk vi rom hvis vi ringte og bestilte på formiddagen samme dag. Det var veldig varierende standard på vandrehjemmene. Noen steder var det som et hotellrom med eget bad, et sted var det en luguber campinghytte, men stort sett var det helt greie rom og frokost til en billig penge. Jeg vil absolutt anbefale vandrehjem som overnattingssted på ferie i Danmark. Det er stjernesystem akkurat som på hoteller så da kan man jo skygge unna de med bare 1 stjerne.
|
|
|
#10 |
|
Stadig underveis
Jeg var i Skagen i går, og jeg så noen koselige gule murhus som stod sammen i en klynge (i sentrum), hvor det stod "rom til leie". Men jeg må si at Danmark i regnvær kan være litt trist. En venninne av meg som har vært en uke i Skagen i morgen skrev følgende sms til meg i går "blæ, jeg er lei av Danmark og regn... heldig du som skal hjem". |
|
|
|
|
|
#11 |
|
godt brukt
|
Ja det gjelder å pakke med seg regnklær og godt humør tror jeg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
godt brukt
|
Jeg har ALDRI teltet og ALDRI hatt snever av lyst. Men hvem dro hjem fra svigrinnen min i dag med telt og sammenleggbart campingbord i dag? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
godt brukt
|
Sv: Vandrerhjem i Danmark - noen med erfaring?
Hadde dere med dere en oversikt over vandrerhjem? Hvor får man evt. tak i slikt? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Vandrerhjem i Danmark - noen med erfaring?Vi var i danmark på slik tur for to år siden (da prinsen var liten). Teltet ble aldri brukt, men vi dro inn til turistkontorene i de ulike byene og de fant alltid overnatting til oss. Enten på hotell eller vertshus/privat. Kjempegreit å få plass og bo altså.
|
|
|
#16 |
|
godt brukt
|
Så kjekt å høre. Ja vi tar det på sparket. Så får været avgjøre hvor vi ender og hva vi finner på. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Vandrerhjem i Danmark - noen med erfaring?Gå inn på www.danhostel.dk, så kan du se utvalget. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Ja, det hadde vi. Jeg mener vi fikk tak i den via turistforeningen. Dersom man er medlem i turistforeningen i Norge så tror jeg det gir en viss rabatt på vandrehjemmene også. Det er et samarbeid der.
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vandrerhjem i Danmark - noen med erfaring?Vi kom hjem i går fra ferie, blant annet i Danmark. Noe vandrehjem, noe camping og noe pensjonatlignende. Ingenting var fullt som vi prøvde oss på. Vi trivdes godt i telt. Campingplassene er flotte og godt tilrettelagt for små. Datteren min på to synes det var knall! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
godt brukt
|
HURRA så godt å høre. Mannen legger opp til den telt-ferien her, og jeg er veldig i stus om dette er noe for meg. |
|
|
|
![]() |
|
|