|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Filmer sett i 20171. Rogue One: A Star Wars Story. Vi så denne rett før jul også, men likte den godt nok til å gå og se den en gang til, denne gangen i 2D. Dette er en litt annen genre enn de andre SW-filmene, nesten en ren krigsfilm, med mer gritty og realistiske krigsscener og mindre, tja, moro (og færre teite alien-dyr som prøver å spise heltene) enn vi er vant til. (Roboten K2SO, med Alan Tudyks stemme, er riktignok kjempemorsom, men både mer kynisk og mer eksplisitt sarkastisk enn tidligere filmers sidekicks.) Men det er en veldig god krigsfilm, med dyktige skuespillere og en dramatisk og spennende historie (selv om vi på sett og vis har visst siden 1977 hvordan det til slutt kommer til å gå). Både Jyn og Cassian har levd med og i krigen siden de var barn, og filmen viker ikke unna for å vise at dette har skadet dem begge på ulike vis, samtidig som den gir dem sjansen til å ta aktivt grep og faktisk gjøre noe for å veie opp for en del av den meningsløse ondskapen. (Og så er det flott å se hvordan det - i likhet med i The Force Awakens - er fullt mulig å fylle et stort antall av de sentrale rollene med noe annet enn hvite menn.)
![]() |
#2 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Filmer sett i 2017Januar:
2001, 2005, 2020 Sist redigert av Pasta : 02-01-18 kl 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Filmer sett i 2017Jeg har ikke sett noen slik tråd, og tror ikke noe har blitt slettet. Men jeg finner ingen filminnlegg fra deg fra i år, så hvis du har lagt ut noen, vet jeg ikke hva som har skjedd.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 01-02-17 kl 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Filmer sett i 20171: Metropolis fra 1927, stumfilm regisert av Fritz Lang. Plottet er kanskje ikke verdens beste, men filmen var definitivt severdig, det var helt fantastisk bra rent teknisk også. Jeg ble veldig fasinert og kommer sikkert til å se den en gang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Filmer sett i 2017Januar
![]() |
#8 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Filmer sett i 20171. Sing. Veldig morsom for store og små
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Filmer sett i 20171. Rogue One: A Star Wars Story. Vi så denne rett før jul også, men likte den godt nok til å gå og se den en gang til, denne gangen i 2D. Dette er en litt annen genre enn de andre SW-filmene, nesten en ren krigsfilm, med mer gritty og realistiske krigsscener og mindre, tja, moro (og færre teite alien-dyr som prøver å spise heltene) enn vi er vant til. (Roboten K2SO, med Alan Tudyks stemme, er riktignok kjempemorsom, men både mer kynisk og mer eksplisitt sarkastisk enn tidligere filmers sidekicks.) Men det er en veldig god krigsfilm, med dyktige skuespillere og en dramatisk og spennende historie (selv om vi på sett og vis har visst siden 1977 hvordan det til slutt kommer til å gå). Både Jyn og Cassian har levd med og i krigen siden de var barn, og filmen viker ikke unna for å vise at dette har skadet dem begge på ulike vis, samtidig som den gir dem sjansen til å ta aktivt grep og faktisk gjøre noe for å veie opp for en del av den meningsløse ondskapen. (Og så er det flott å se hvordan det - i likhet med i The Force Awakens - er fullt mulig å fylle et stort antall av de sentrale rollene med noe annet enn hvite menn.)
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 02-02-17 kl 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
#11 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Filmer sett i 2017Januar
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Filmer sett i 2017... Og igjen har jeg gått helt i stå med filmomtalene mine, men jeg liker jo egentlig så godt å ha denne oversikten, så jeg prøver igjen. Og legger til etter hvert som jeg kommer på flere jeg har sett i løpet av året.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 07-08-17 kl 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|