Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Forskjell på Patapum og Ergo?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-07, 10:19   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjell på Patapum og Ergo?

Opprinnelig lagt inn av Blondie06, her.

Vi hadde ergo først men har nå patapum.Synes den er bedre faktisk.Snuppa sitter bedre,mannen syns den er bedre å bære med og jeg synes den er finere

Nøyaktig motsatt her

Som jolie opplever jeg også at magebeltet blir stående litt ut fra ryggen bak, slik at jenta synker ned der. Ergoens magebelte er delt av med sømmer og følger ryggen mye bedre. Ergoen er litt bredere og sitter bedre rundt rompa til ungen, og stoffet er kraftigere og stødigere. På patapumen irriterer jeg meg over at reima som spennes over brystet mitt hele tiden glir ned når jeg ikke har den på, og at jeg hver gang må lete den opp nederst, trekke den opp og plassere den der den skal være, mens den på ergoen kan strammes rundt skulderreimene slik at den sitter på samme sted hele tiden. Synes dessuten det er praktisk med lomma på ergoen, og at systemet med sovehetta er uendelig mye bedre. Tungvint strammesystem på snorene på patapumen. Jeg har sekken som hører til, som festes bakpå, den er genial på tur. Så her er ergoen en soleklar vinner, og skulle jeg bare hatt en hadde den helt klart vært verdt de ekstra kronene. Jeg har begge deler, fordi jeg kjøpte patapum for å ha en i reserve (måtte vaske ergoen en del sist sommer fordi jeg svetta så mye i den), men patapumen brukes nesten ikke lengre.

(Å feste bryststroppen bak med ergo er forresten ikke noe problem hvis man fester den mens man har skulderreimene slakke, og strammer dem etterpå )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.